Håller tummarna för dig och hoppas det löser sig och att detta är den slutliga lösningen på det långdragna startproblem Egentligen borde väll alla X7'or får denna uppgradering ?/ M
Citat från: Bugbear skrivet 5 oktober 2010 kl. 09:39:53Citat från: Bugbear skrivet 25 september 2010 kl. 09:35:12Som utlovat så hörde min ÅF av sig den 21/9. Man har tydligen kommit fram till att CDI-boxen skall bytas samt några parametrar skall ändras. Detta har tydligen med tändningen att göra och det skall i sin tur sänka temperaturen på maskin. Grejer till min är beställt! Fortsättning följer....Rättar mig själv lite.. Det är inte CDI-boxen som skall bytas utan ECU-boxen. Den styr insprut och tändning enl. vad jag förstått. Det enda som egentligen skall göras är att maskin skall ha en ny programvara. Men min ÅF kan inte programmera om den hos sig. Jag får en ny och min skall tillbaka till CF Moto. De har redan bytt på en maskin och den blev bra! Nu ska jag in med min den 19/10 för byte, hoppas verkligen att det kommer bli bra.Jag tror det är detta som Asiengrossisten skrivit om i någon annan tråd.D3vil detta skulle nog du också behöva göra eftersom din maskin inte går rent.Återkommer igen .....att du orkar hålla på, jag hadde lämnat tillbaka maskinen för länge sen alltså.. snacka om att släppa en produkt för tidigt Hoppas det går bra för dej nu en gång för alla
Citat från: Bugbear skrivet 25 september 2010 kl. 09:35:12Som utlovat så hörde min ÅF av sig den 21/9. Man har tydligen kommit fram till att CDI-boxen skall bytas samt några parametrar skall ändras. Detta har tydligen med tändningen att göra och det skall i sin tur sänka temperaturen på maskin. Grejer till min är beställt! Fortsättning följer....Rättar mig själv lite.. Det är inte CDI-boxen som skall bytas utan ECU-boxen. Den styr insprut och tändning enl. vad jag förstått. Det enda som egentligen skall göras är att maskin skall ha en ny programvara. Men min ÅF kan inte programmera om den hos sig. Jag får en ny och min skall tillbaka till CF Moto. De har redan bytt på en maskin och den blev bra! Nu ska jag in med min den 19/10 för byte, hoppas verkligen att det kommer bli bra.Jag tror det är detta som Asiengrossisten skrivit om i någon annan tråd.D3vil detta skulle nog du också behöva göra eftersom din maskin inte går rent.Återkommer igen .....
Som utlovat så hörde min ÅF av sig den 21/9. Man har tydligen kommit fram till att CDI-boxen skall bytas samt några parametrar skall ändras. Detta har tydligen med tändningen att göra och det skall i sin tur sänka temperaturen på maskin. Grejer till min är beställt! Fortsättning följer....
Citat från: Grönis skrivet 5 oktober 2010 kl. 10:21:18Citat från: Bugbear skrivet 5 oktober 2010 kl. 09:39:53Citat från: Bugbear skrivet 25 september 2010 kl. 09:35:12Som utlovat så hörde min ÅF av sig den 21/9. Man har tydligen kommit fram till att CDI-boxen skall bytas samt några parametrar skall ändras. Detta har tydligen med tändningen att göra och det skall i sin tur sänka temperaturen på maskin. Grejer till min är beställt! Fortsättning följer....Rättar mig själv lite.. Det är inte CDI-boxen som skall bytas utan ECU-boxen. Den styr insprut och tändning enl. vad jag förstått. Det enda som egentligen skall göras är att maskin skall ha en ny programvara. Men min ÅF kan inte programmera om den hos sig. Jag får en ny och min skall tillbaka till CF Moto. De har redan bytt på en maskin och den blev bra! Nu ska jag in med min den 19/10 för byte, hoppas verkligen att det kommer bli bra.Jag tror det är detta som Asiengrossisten skrivit om i någon annan tråd.D3vil detta skulle nog du också behöva göra eftersom din maskin inte går rent.Återkommer igen .....att du orkar hålla på, jag hadde lämnat tillbaka maskinen för länge sen alltså.. snacka om att släppa en produkt för tidigt Hoppas det går bra för dej nu en gång för alla Ok? att han orkar för att det är lite små buggar med en förövrigt bra maskin är väl inte konstigt. ang att släppa en maskin för tidigt så finns det ju även märkes maskiner som har haft problem med framdiffar sen dem släpptes för 5-6 år sen och fortfarande inte gjort dem bättre. försvarar inte att det blivit småfel på en hel del x7or men det är nog lika på många andra märken när det läpps nått nytt, det viktiga är ju att det rättas till så fort det går.
Grönis är bara lite avis, för han har aldrig haft en hjuling som krånglar
fast startproblemen med gamla cf är ju inte riktigt av samma karaktär så det är ju lite skilda saker. på x7 verkar det va en uppdatering av programmvaran på en del maskiner och på dem gamla verkar det vara dåliga batterier som inte byts och då gick startmotorn sönder. nu ska vi också veta hur många cf det säljs (långt fler än tex canam, kawasaki mm mm) så det är ju långt från alla som krånglar. jag hade också problem med min men var utan den 3 dagar och den har inte strulat sen dess (bra åf helt enkelt). så jag köper inte ditt argument om att köper man en cf köper man problem, det finns mer nöjda cf ägare än det finns missnöjda. men alla får ju självklart tycka och känna som dem vill jag själv tex sålde min kawa efter bara en vecka då jag tyckte allt kändes rackligt och underdimensionerat för effekten (men det va bra klipp i grejjerna )
Det finns statistik för detta grönis.Atv sweden är näst största importören 1 halvåret 2010 iafDealy var väl 4:a el var det 5:aSlå ihop antalet sålda goes + cf are så är det sveriges och vad jag vet europas mest sålda enskilda maskin. Edit: För den skull så ska inte stickas understol med att jag skulle också vilja ha en Can Am .Om jag bara hade 140´pistoler lediga på banken.
ja jag kan fixa statistik om det är intressant, men inte nu har för lite tid men lovar att ordna (ja cf är det mest säljande märket i europa). jag tror grönis att träffarna riktar sig till en skara åkare som är åt det mera extrema hållet (tillhör den själv även om jag aldrig åker på nån träff freeride is da shit) och där är det nog många cf goes åkare som inte vill åka. tror dem flesta cf åkarna köper sina makiner för tex plogning, sladda till kiosken, arbetet mm därmed inte sagt att alla har den till det. tror att ska man åka extremåkning så är tex canam ett bättre val om man inte vill/kan skruva själv.