Jag är super nöjd med däcken. Dom fick verkligen bekänna färg i helgen . Det kommer lite bilder imorgon.Hmm, jag köpte däcken på Trech. Tror att jag gav 4200:- sen har jag gör mig att det tillkomm någon miljöavgift. Jag ska försöka att kolla på kvittot tills imorgon.
Citat från: Lillhajen skrivet 5 februari 2010 kl. 20:34:28Är nog fullt upp i garagen med mekandet, hinner inte sitta på forum å hänga då......... Skulle faktiskt vilja prova en Arctic Cat i terrängen, har aldrig kört någon catt tidigare men det skulle va riktigt kul att prova.
Är nog fullt upp i garagen med mekandet, hinner inte sitta på forum å hänga då.........
Jag har kört min 650 h1:a i 4 år,den har gått ca 700mil i 80% svår terräng.Det som har gått sönder är 2st damasker och 2 st styr leder och 2 winchar.och ett antal däck..Enda som jag kan klaga på är lyset som är dåligt och dess fastsättning.. Min nästa atv blir naturligtvis en Arctic Ps: Använd riktig olja i motorn "mc olja för våtkoppling" så mår slirkopplingen bra.
hej hej jag köpte en arctic cat 650H1 -06 va skit nöjd i 2dagar tills de började.remmen krånglade sen va de packpoxen. sen olja på remmen sen började den smälla som fann i avgasröret typ som en 9.3a vid örat.skulle upp o lämna den på service gick ner o kolla på ÅF maskiner o åkte hem med en renegade. aldrig mer en arctic för min del.
Citat från: mittonen skrivet 12 januari 2011 kl. 21:59:28hej hej jag köpte en arctic cat 650H1 -06 va skit nöjd i 2dagar tills de började.remmen krånglade sen va de packpoxen. sen olja på remmen sen började den smälla som fann i avgasröret typ som en 9.3a vid örat.skulle upp o lämna den på service gick ner o kolla på ÅF maskiner o åkte hem med en renegade. aldrig mer en arctic för min del.var den ny när du köpte den och började krångla på 2 dagar?måste var ett redigt måndags exemplar
Ja du hade otur med din arctic,kan bero på att i 06:an satt väl suzukis motor.Jag har en liten fundering Är det någon som kan säga om det är någon stor skillnad mellan 650H1 och 700efi , motormässigt och om man kan marscha i 90-100 km/t med 700efi ??