oljebytes servicen är ju inte dyr
Citat från: Ironman skrivet 5 februari 2010 kl. 16:38:50oljebytes servicen är ju inte dyr Tja, i Hedemora hos Importplaneten så kostar en olje service 2k. Detta pris ska tydligen gälla för Alla Dealy skruvare? Jag tycker iaf att det Är dyrt, allra helst om man ska göra det 1g/månad för att garantin ska gälla i 3år!
En fråga bara om ex can am så är det väl 200 mil man gör service påOch en till fråga vilket märke har service på 200 timmar Om det är ngn som vet så kan ni gärna upplysa mig.
I instruktionsboken står det ju inte att oljebytena ska vara så täta. Hur vet man att det då är Dinli själva som vill ha det så eller att det är Dealy och återförsäljarna som kommit på detta för att tjäna mer pengar???
Citat från: mighty_toller skrivet 5 februari 2010 kl. 19:34:22I instruktionsboken står det ju inte att oljebytena ska vara så täta. Hur vet man att det då är Dinli själva som vill ha det så eller att det är Dealy och återförsäljarna som kommit på detta för att tjäna mer pengar???I Mitt påstående var det Johannes Själv som sa det, han äger Planetimoprten. Han sa att dom måste höja priset från 1000-1500 till 2000 för att Dealy bestämt det!
Alltså vid 10h oljebyte+ventilspelkoll30h oljebyte50h oljebyte+ventilspelkoll70h oljebyte90h oljebyte+ventilspelkollosv okej att oljebytena kan vara lite överambitiöstmen ventilspelkollen är ju riktigt bra i jämförelse med de större märkena.En fråga bara om ex can am så är det väl 200 mil man gör service påOch en till fråga vilket märke har service på 200 timmar Om det är ngn som vet så kan ni gärna upplysa mig.
Citat från: Ironman skrivet 5 februari 2010 kl. 18:52:57Alltså vid 10h oljebyte+ventilspelkoll30h oljebyte50h oljebyte+ventilspelkoll70h oljebyte90h oljebyte+ventilspelkollosv okej att oljebytena kan vara lite överambitiöstmen ventilspelkollen är ju riktigt bra i jämförelse med de större märkena.En fråga bara om ex can am så är det väl 200 mil man gör service påOch en till fråga vilket märke har service på 200 timmar Om det är ngn som vet så kan ni gärna upplysa mig.Nu måste jag fråga om vad du menar för fordon som ska servas så mycket. En dieselbil ifrån 60-talet för du kan inte mena ett fordon tillverkat 2010.Är det meningen att man måste byta olja varannan gång man åkt och ventilkoll var 4 gång man åkt. Då kan man undra hur det är ställt med kvaliteten.Det är tur man kostade på sig en dyrare maskin som knappt behöver service.När min ska ha ny olja har ni bytt olja 5-6 gånger och när mina ventiler ska kollas har ni kollat dom 6 gånger.Då kan man undra om det är smart att köpa en billigare maskin (ca 30 000-35 000:- billigare)På drygt 200 timmar ska ni serva för ca 36 000:- och jag för ca 8000:- så det är mycket stor skillnad.