Centrumtappen ska sitta närmare bakhjulet om den ska klättra bättre.Vagnen ifråga, har pendlande boggie vilket jag förstått att det är samma som att den är asymetrisk.Får nog bli ett inköp, skulle helt säkert tro att den duger till att köra ut ved/massaved med. Ni som har elvinsch på timmervagnen, har ni monterat batteri på vagnen eller har ni kopplat den till hjulingen?
En liten nackdel är att vagnen var lite för kort så jag förlängde den en halvmeter .
Var då man kör 4,5 te 5,5meter då var den lite för kort.Ja förlängde centrum balken så att ja kunde flytta bak bakre timmerbanken.
Citat från: 4hjul skrivet 4 februari 2010 kl. 13:56:01Var då man kör 4,5 te 5,5meter då var den lite för kort.Ja förlängde centrum balken så att ja kunde flytta bak bakre timmerbanken.Okej då var det som jag tänkte, men samtidigt är det ju relativt lätt att förlänga vagnen så det problemet kan jag ta om det skulle visa sig att jag behöver köra de längderna. Tackar för infon
Jag har en över.För jag har gjort en egen. Vajern bara åkte av och fastna hela tiden för mig. Jag skulle rekomendera dig att göra en egen.MvH micke