En standard raptor 700 toppar orginal ca 115km/t och en standard bruteforce 750i hoppar varvstoppet i vid 72miles ca 115km/t.
Ständigt bra svar här, härligt.Ok. Nu blev det inte lättare att veta vilken väg man ska gå. Det bästa är väl att åka ut till butiker och provåka lite.Men som sagt, har inga större behov av att hoppa och köra på ställ men bra väggrepp, komfort och stora skärmar gillar jag å andra sidan.
Citat från: Lowest skrivet 28 januari 2010 kl. 20:58:20En standard raptor 700 toppar orginal ca 115km/t och en standard bruteforce 750i hoppar varvstoppet i vid 72miles ca 115km/t.Jo... fast man kanske skall lägga till att för 200 spänn får man ett drev med några tänder till (de är crossdrevade i original och varvar överdrivet för väg) och då toppar den typ 130....och då för att "varvstoppet" går i... dela ett lättåtkomligt kontaktstycke och du ökar farten lite till.Så visst är det lite skillnad, men precis som du säger så spelar däcken större roll än maskinen... och med en ATV i de större kubikklasserna funkar motorvägsåka.Men TS verkar dock inte leta maskin riktigt i de pengarna.
Något som kan vara värt att tänka på också är att maskiner med delade bakaxlar och diff beter sig mycket bättre på vägen då ytterhjulet aldrig bromsar så fort man svänger. Enligt fysiken borde man få mindre slitage på bakaxel-lager. (men någon med kött på benen får gärna lägga till lite).
Bara att svarva om skivorna för remmen på variatorn så toppar en bruteforce 140km så det går att få fart i en atv med