Jag fixade mitt för 800:-, började med att slipa bort en ful svets i avgaset längst upp vid cylindern (den strypte det redan klena avgaset ner till ca 16-17mm).Och sedan köpte jag en biltemaljuddämpare (artikelnr 79-441) för 749:- , svetsade på ljuddämparen på avgaset, bytte munstycke i förgasaren till 155, och nu går maskinen mycket bättre!Plockade bort mitt rör idag och såg då att de då var en stor svetsklunns i röret presis som twostroker säger att det var på hans rör.Jag har fått tag på hydralrör som är 30 mm inv.som jag ska bocka till på jobbet å sätta en Biltemadämpare på.Klunnsen tar bortca 5% av ytan så ni som inte vill byta avgasrör SLIPA bortklunsen(den finns säkert på alla rör det är inget svetsfel vad jag kan förstå)Dessutom så låter den numera som en motorcykel, och inte som en gräsklippare.....!
Jag har satt dit orginaldämparen igen, tröttnade på att allt skakade loss för mig.Självklart så hade man kunnat lagt ner mer jobb på att få ordentliga fästen för ljuddämparen. Men jag orkade inte krångla och ville ha lite lägre ljud och mindre skrammel.Dock fick jag byta ut själv anslutningsröret på orginaldämparen då denna hade gått sönder, då såg jag även att första röret in i dämparen hade lossnat. Bytte rör där och fick lite bättre flöde tror jag.Satte även i orginalmunstycket i förgasaren igen, visst tappar man något i effekt och toppfart. Men skönt med lägre ljudnivå.Tanken var att återta projektet med värre dämpare senare, men nu har jag utökat atv-stallet med en Outlander 800cc med en rotax v-twin. Då går det ju aldrig att få Linhaien att kännas pigg igen! Så jag nöjer mig nog med en lite bränslesnålare och mer underhållskrävande orginallösning.