Ok jag vet att detta är en lite dum fråga men vet att det hänt en del.du har choken helt avstängd och inte helt öppen ? steg 2 rent luftfilter? steg 3 helt rör till luftfiltret inget som släppt så den får för mycke luft?steg 4 får förgasaren fullt flöde med bensin inget stopp nånstans?steg 5 rengör förgasare.De va mina steg säkert nån annan som har andra tankar.
Ja det Där var en knepig gåta, helt klart!!!Har det nåt med moppemeckarns kabeldragningar att göra? Du sa att dom var för korta...Har han satt ihop den nya kabeldragningen med en befintlig härva...kan dom "korta" rycka o dra i dom "gamla" kablarna, glappkontakt pga Det?Ofta brukar man höra att ens motor ändrar sin karaktär, tex tomgången sjunker lite. Även svårstartad motor kan vara ett tecken..Jag pratar om en ev ventiljustering. Har du haft nån tex lägre tomgång? Lyssnat efter knackljud från cylindern?Det är Jätte svårt att ens gissa vad det beror på!Testa spruta Stagtgas runt förgasaren-slangar-insug...om den ökar varvtalet så suger den tjuvluft. Det är bara att spruta på, så ös på så du träffar överallt.Lycka till // Jannee
HEJ.kolla ifall det är oxid i tändhatten,vatten i förgasaren,för kallt värmevärde på tändstifet.
hej,är det kallt ute så har jag varit med om att start relät har frusigt i hop.