måste säga att jag är mäkta imponerad av kymcomaskinen. har inte kört speciellt mycket i vinter. men några turer har det blivit. vi har rätt rejält med snö här och har inte orkat rengjort maskinen från all snö när jag kört. bara kört rakt in i kallgaraget. blev lite orolig när det var -20 i två veckor.. men gick ut och kollade till den lite när det var som kallast.. startade dirket. ruckade rejält på den eftersom den i princip frysit fast och körde en sväng. inga konstigheter. har inte haft ett enda bekymmer sen den var ny (08). trodde aldrig den skulle klara kylan så bra. har bytt till 55/60w nu i lyset och det är ett förbannat bra ljus såhär i vintermörkret.
har gått i dom tankarna, skulle helst av allt ha det istället för vanliga halogen. men man har ju inget jobb längre så då får man köra snikvarianten.. har läst runt lite och det är många som verkar oroliga för att lycktplasten ska smälta.. xenon blir väl inte lika varmt?
Citat från: stromj skrivet 15 januari 2010 kl. 10:54:11har gått i dom tankarna, skulle helst av allt ha det istället för vanliga halogen. men man har ju inget jobb längre så då får man köra snikvarianten.. har läst runt lite och det är många som verkar oroliga för att lycktplasten ska smälta.. xenon blir väl inte lika varmt?att plasten skall smälta är helt felaktigt!xenon blir överlaga kallare än halogen, men om du tänker efter lite så är det ju strömstyrkan som avgör, 50W xenon drar ju mindre ström än 55W halogen... så du kan vara helt lugnby the way så lämnar jag 6månader garanti på själva lampan! 12månader på ballast....