man köper väll inte en quad för att enbart köra på vägen?, det är ju skogen å grusvägar som e roligast, skulle jag köra på vägen hade jag hellre kört moppe...
Citat från: "EbbE"man köper väll inte en quad för att enbart köra på vägen?, det är ju skogen å grusvägar som e roligast, skulle jag köra på vägen hade jag hellre kört moppe...Helt rätt, varför man köper en reggad quad är ju för att man vill slippa ta den på släp när man ska ut i skogen.Vet någon av nå bra cross däck till quaden?
Ännu ett exempel på förmyndar sveriges korkade lagar. Vad fan ska man annars ha en ATV till då om inte köra i terrängen ? Om jag nu gör det för nöjes skull eller hämtar en skjuten älg så gör det väl lika mycket skada på skogen ändå ? Det fattar väl de flesta med någolunda sunt förnuft att man inte kör in på ett hygge med ungskog eller som är nyplanterat.
Citat från: "yppan"nej det får man inte.. Atingen så köper man en täreng eller så köper man en väg reggad.. Man får välja antingen skog och gruss eller så väg.Så du menar att man inte får köra i skogen?Hur många bryr sig om den lagen?
nej det får man inte.. Atingen så köper man en täreng eller så köper man en väg reggad.. Man får välja antingen skog och gruss eller så väg.
"Hellre kört moppe" Ebbe lilla? =) Det är grymt härligt att köra med quad på vägen. Moped = 50cc, min smc = 250cc, sen puttrar min goare än en moped.Jag använder min till att pendla till jobbet och leka med på fritiden, och friheten är att man kan ta sig överallt med den. En oreggad quad hade jag aldrig köpt./qvaddis