Hade samma problem för ett tag sedan..öppnade startmotorn och såg att fjäder som håller ner kolen (i ett av fyra) hade gått av.. kolla upp att alla fjädrarna spänner ner kolerna ordentlig.. /TeSe
jag har samma problem med min, vi har haft typ -30 i flera dagar nu och i går kväll skulle jag köra in bettan i värmen för lite kulmek och underhåll.Men det gick jag bet på alltså, orginal batteri va tamefan helt dött fast jag bara haft min hoj i några månader. Hämta ett 65 A bilbatteri som jag kabla med.Exakt lika död den gick typ ett kvarts varv sen slår statrelät ifrån hela tiden fast det finns ström.Bara för att utesluta dålig ström hämta jag ut min feta starthjälp som get typ 400A vid starthjälp.Tror ni det vart bättre? Nä startreläet slammrar som en jävla kollebri!Så har jag ett defekt startrelä? för lastar man på så mycket ström som jag gjorde så ska skiten starta liksom jag drar igång lastbilar med den här starthjälpen :SSå då borde den lilla startmotorn fått fnatt men den gick typ iallafall bara kvarts varv innan startreläet slår ifrån.Så adam bertil vad göra? (lite repmånadsskämt)
Ja det mest troliga Måste vara taskig kontakt nånstans. Antingen kolen, jorden till chassiet eller + matningen till startmotorn. Menar, det finns ju inge annat som Kan vara fel?Testa o bygla "startsolenoiden". Det är den stora grejen under sadeln som har röda skydd för skruvpolerna, finns även en reservsäkring där oxå. Den får signalen från ett av dom små reläerna som alla ser lika dana ut, ett sånt gav upp på min en gång. Det hoppade igång efter att jag bökat lite med det.//Janne Ps. Jag fixade en film på skriket som Min CF håller på med när det är kallt ute. Ni kan lyssna själva! http://tinypic.com/usermedia.php?uo=f%2BydX/AT8aVIvMFxLxEqgoh4l5k2TGxc .Ds