Skulle gissa att det är en Bashan.... Du får väl googla lite på det.
Det brukar heta att som man ropar får man svar, så klaga inte alltför mycket på de svar du fått... tänk istället på hur du faktiskt ställde frågorna... För övrigt finns det väldigt mycket information om hur man gör för att vägregistrera en fyrhjulig motorcykel här på forumet, om dess kostnader, hinder mm, och jag rekommenderar dig därför att göra lite sökningar då forumet ju faktiskt har en väl fungerande funktion för just detta.Det svaret alla hitintills fått, eller snarare kommit fram till, är att en vägregistrering inte lönar sig, men jag önskar dig lycka till och hoppas på en uppföljning i ämnet!Skall den dessutom endast brukas på en gård och dessutom ägas av ett företag kan en vägregistrering snarare göra saken mindre fördelaktig.Dels gällande momsen som i vissa fall kan vara svår att dra av för en motorcykel och dels blir försäkringen avsevärt mycket högre och sen måste den ju in på besiktningar...Men dessa saker hade du kanske redan koll på?
Jag ser inte min frågeställning där jag ber om hjälp att regga fyrhjulingen.
Nu hör till saken att jag vill veta vem tidigare återförsäljare är, eller någon tidigare ägare som har brukat den.Hoppas på turen att den firman/personen har en skylt och kanske till och med ett reggbevis.Det hade varit en sann glädje om jag fick den reggad för vägen!
Citat från: bjare skrivet 5 januari 2010 kl. 02:15:16Jag ser inte min frågeställning där jag ber om hjälp att regga fyrhjulingen.Helt rätt... det var inte en exakt fråga, här på forumet brukar vi dock av kutym hjälpa till ändå även om det inte ställts en exakt fråga.Det var tyvärr det jag försökte göra även denna gång, och då mest med anledning av följande inlägg som grund men inser nu mitt misstag:Citat från: bjare skrivet 5 januari 2010 kl. 00:16:23Nu hör till saken att jag vill veta vem tidigare återförsäljare är, eller någon tidigare ägare som har brukat den.Hoppas på turen att den firman/personen har en skylt och kanske till och med ett reggbevis.Det hade varit en sann glädje om jag fick den reggad för vägen!My bad.