Citat från: Rickard Marklund skrivet 7 januari 2010 kl. 23:48:15Hmm, jag har varit i kontakt med en svensk aktör och fått ett erbjudande från honom.Vet dock inte riktigt hur jag skall hantera det med tanke på marknadsföringsreglerna för forumet.Får fundera på det och återkomma.Tyvärr är jag på tjänsteresa imorgon hela dagen, så jag kan inte ge besked förrns imorgon kväll.Förstår om det känns lite surt för Joacim också som lagt ned så mycket engagemang på detta, vilket gör det extra svårt.Men jag ville ändå lägga in en liten blänkare om att det kanske kommer ett erbjudande till.Ja det var ju bra Allt för att tjäna pengar va? Lycka till med att få ett lika bra pris! Saken är den att det drabbar inte mig bara, Utan han i usa som har varit snäll och ringt runt till olika säljare och fått bra pris, Han blir happy!
Hmm, jag har varit i kontakt med en svensk aktör och fått ett erbjudande från honom.Vet dock inte riktigt hur jag skall hantera det med tanke på marknadsföringsreglerna för forumet.Får fundera på det och återkomma.Tyvärr är jag på tjänsteresa imorgon hela dagen, så jag kan inte ge besked förrns imorgon kväll.Förstår om det känns lite surt för Joacim också som lagt ned så mycket engagemang på detta, vilket gör det extra svårt.Men jag ville ändå lägga in en liten blänkare om att det kanske kommer ett erbjudande till.
Citat från: Joacim skrivet 7 januari 2010 kl. 23:59:13Citat från: Rickard Marklund skrivet 7 januari 2010 kl. 23:48:15Hmm, jag har varit i kontakt med en svensk aktör och fått ett erbjudande från honom.Vet dock inte riktigt hur jag skall hantera det med tanke på marknadsföringsreglerna för forumet.Får fundera på det och återkomma.Tyvärr är jag på tjänsteresa imorgon hela dagen, så jag kan inte ge besked förrns imorgon kväll.Förstår om det känns lite surt för Joacim också som lagt ned så mycket engagemang på detta, vilket gör det extra svårt.Men jag ville ändå lägga in en liten blänkare om att det kanske kommer ett erbjudande till.Ja det var ju bra Allt för att tjäna pengar va? Lycka till med att få ett lika bra pris! Saken är den att det drabbar inte mig bara, Utan han i usa som har varit snäll och ringt runt till olika säljare och fått bra pris, Han blir happy! Låt mig säga så här, om varken du eller polaren i USA tjänar pengar på detta så besparar jag ju er bara besväret.Och om du eller han tjänar pengar på det så är ni ju inte bättre på något sätt.Om det vore så att jag skulle tjäna nåt på detta så betalar jag dessutom skatt på det hela.En lösning kunde ju vara att du och polaren i USA får dela på de 200 kr som en månads annonsintäkter (från det aktuella företaget) i forumet skulle ge mig? (löjligt, jag vet, men det är de pengarna det skulle röra sig om för mig om företaget skulle betala en månads annonsering för att jag upprätthåller marknadsföringsreglerna för forumet)Nu är det ju dock så att mitt problem med detta är hur jag skall kunna göra för att inte tjäna pengar på det, men ändå ha en rak linje mot andra som annonserar i forumet när det gäller reglerna för marknadsföring i forumet.I och med att jag fixat rabatten så blir det ju dock annorlunda än när företagen själva försöker marknadsföra sig i forumet, så jag tycker att jag har ryggen fri trots allt, men jag är ändå inte helt trygg i att det kommer att accepteras av alla, förmodligen vore det bästa att den som lämnat erbjudandet annonserar en månad för nån hundring, för då har han ju rätten att komma med erbjudanden i "Sin egen tavla" som ingår i alla annonsuppgörelser.Problemet med detta blir då istället att du/ni ser det som att jag till varje pris skall roffa åt mig pengar, vilket inte alls är meningen med detta.Det är alltså ett problem hur jag än gör, erbjuder jag gratis marknadsföring åt detta företag så kan jag få skit från andra annonsörer, befintliga eller presumtiva, och säljer jag en annonsplats åt denna kille så riskerar jag att anklagas för att vara girig...Ni får gärna komma med era förslag tycker ni att jag verkar girig, oseriös, eller allmänt tarvlig kan jag lägga ned det hela.Skälet till att jag ville hitta ett svensk alternativ är:Garantiproblem om man importerar från andra sidan jordklotet (min uppfattning, jag vet att andra inte anser det vara ett problem)Problem/arbete att samordna betalningar och frakter för Joacim vilket gör det självklart att Joacim och polaren i USA bör ha en slant för besväret, detta innebär dock i sin tur att jag/forumet/vi uppmuntrar till svarthandel, nåt jag inte vill bidra till.Risken för att prylarna kommer bort på vägen och ett gäng personer står utan pengar och prylar, vem skulle stå för det? Killen i USA, Joacim, de som beställt?Jag har inte läst alla inlägg i tråden men har sett så pass mycket att det verkar finnas några som tycker det känns lite fladdrigt att betala i förskott till någon man inte känner, och det kan jag förstå, även om jag är rätt säker på att allt är seriöst menat från Joacim.Som du skriver är priserbjudandet inte lika lågt, men det är ett bra pris, de som vill köpa prylarna till lägsta möjliga pris kan dock gå vidare och beställa med Joacim idag, det erbjudande jag fått är inte lika billigt även om det är ett riktigt bra pris på prylarna.Rent principiellt borde jag på något sätt kunna erbjuda olika företag att komma med specialerbjudanden till forumets medlemmar utan att det alltid skall resultera i beskyllningen att jag gör det för att "jag gör allt för att tjäna pengar".Med tanke på den stora grupp vi är här så borde det gå förhandla fram bra priser på sånt som intresserar många, men min drivkraft för att göra sånt om jag skall bli misstänkt för att vara girig är ju som ni förstår lika med noll.Som jag skrev i går, det här behöver funderas på, och jag åker iväg nu och blir "offline" större delen av dagen, återkommer på eftermiddan/ikväll och vill gärna ha era synpunkter på detta, är det någon som har ett bra förslag för hur jag skall hantera detta och liknande situationer/erbjudanden framöver så är jag glad över de förslag som ni kommer med.Man kan säkert inte göra alla helt nöjda hur man än sätter upp reglerna för forumet och marknadsföring i forumet, men på något sätt bör man kunna hitta en bra nivå på det hela.Jag hoppas dock att ni litar på att min drivkraft när jag fixade fram detta erbjudande INTE var de 200 kr som en månads annonsintäkter ger mig, jag lovar att de pengarna kan jag både ha och vara utan, det viktiga för mig i en situation som denna är att jag uppträder på ett rakt sätt mot alla som vill marknadsföra sig i forumet på något sätt.Jag vill även påpeka att det var ATVNerd som startade detta ämne och efterfrågade intresse om gruppköp, att jag kommer med ett annat alternativ än Joacim borde därför inte vara så förvånande eller nåt att förfasa sig över, de som vill köpa billigast kan ju beställe med Joacim, och andra som har råd att betala lite mer för tryggheten att handla av ett svensk företag, med svenska garantier, kan beställa via den deal jag förhandlat fram...
Kan man tolka detta som att det inte ingår tull i priset? Gör det inte det och tullen kollar så tillkommer alltså tull på 30% på hela summan?
Rickard: med eller utan minneskort?