Citat från: PATH1953 skrivet 5 januari 2010 kl. 03:03:45Citat från: Joacim skrivet 4 januari 2010 kl. 16:56:10Hej! Fått pris nu, 2350kr inkl allt till sverige! Dock så diffar dollarn upp och ner lite så det kan bli någon krona +/-'Om alla är med på detta så är frågan om man inte ska beställa minneskort också, Ett 32GB kort i sverige kostar 1600:-. i usa ca 500:- 16GB ligger på hälften ca! Mvh joacimVad ska ni med så stora minneskort ni lär ju byta batteri varje timme iallafall och ett 2 Gbminneskort räcker till två timmar.Från en som importerade själv http://eastcoastatv.forum24.se/eastcoastatv-post-13320.html&highlight=#13320Säker att 2gb räcker till 2 timmar, Vad jag kan läsa mig till så ger ett 2gb kort i bra upplösning på kameran endast ca 24minuterMin är en äldre MotorsportsHERO utan HD Sorry jag skrev fel 4 Gb ska det va det kör jag med och så ett reserv + flera laddbara batterier för den funkar ej med vanliga eftersom de (kolla mitt inlägg i EastcoastATVforum)är för plastade(OBS att min är äldre och använder LR03,(AAA)-batterier)prov på filmer(lägre upplösningar pga youtubeinställningar)
Citat från: Joacim skrivet 4 januari 2010 kl. 16:56:10Hej! Fått pris nu, 2350kr inkl allt till sverige! Dock så diffar dollarn upp och ner lite så det kan bli någon krona +/-'Om alla är med på detta så är frågan om man inte ska beställa minneskort också, Ett 32GB kort i sverige kostar 1600:-. i usa ca 500:- 16GB ligger på hälften ca! Mvh joacimVad ska ni med så stora minneskort ni lär ju byta batteri varje timme iallafall och ett 2 Gbminneskort räcker till två timmar.Från en som importerade själv http://eastcoastatv.forum24.se/eastcoastatv-post-13320.html&highlight=#13320Säker att 2gb räcker till 2 timmar, Vad jag kan läsa mig till så ger ett 2gb kort i bra upplösning på kameran endast ca 24minuter
Hej! Fått pris nu, 2350kr inkl allt till sverige! Dock så diffar dollarn upp och ner lite så det kan bli någon krona +/-'Om alla är med på detta så är frågan om man inte ska beställa minneskort också, Ett 32GB kort i sverige kostar 1600:-. i usa ca 500:- 16GB ligger på hälften ca! Mvh joacimVad ska ni med så stora minneskort ni lär ju byta batteri varje timme iallafall och ett 2 Gbminneskort räcker till två timmar.Från en som importerade själv http://eastcoastatv.forum24.se/eastcoastatv-post-13320.html&highlight=#13320
Power & Battery * Battery Type: Rechargeable 1100 mAh lithium-ion * Battery Life: Approx. 2.5 hrs * Charging: via USB to computer or optional power adapter * Charge Time: 80% capacity after 1 hour with optional power adapter; or 2 hours with a computer’s USB portJag kommer iaf inte skaffa större kort än 16Gb, kan lika väl köpa ett till om jag känner behovet för det speciellt eftersom man bara kan ladda via usb om man inte köper till en "vanlig" laddare...
Jag kan också tänka mig en sån (bara jag får kvitto )Vad som är än mer aktuellt är väl att lägga upp en dedikerad "ATVForum" sajt på You-tube.Nån som vet hur man gör det lättast, eller är det bäst om jag gör det själv?/Rickard
Jag har startat en grupp, ATVForumSE, som jag (när jag får tid) kommer att göra tillgänglig för alla forumets medlemmar på ena eller andra sättet, hoppas det blir bra.I övrigt vill jag bara säga att min kamera Panasonic DMC-FZ28 är otroligt bra, kolla mina filmer på Youtube (sök på webiqab) och kolla på dem i HD så ser du att det blir riktigt bra bild.Vanliga stillbilder med mycket zoom och manuella inställningar har jag dock inte provat.