Hej! Jag gjorde en service pÃ¥ min 650 i dag och upptäckte dÃ¥ att en bit i variatorn var trasig.Nu undrar jag om man törs köra lite försiktigt med den ändÃ¥ ?Är detta ett vanligt fel? eller beror det pÃ¥ att jag till 95% drar tungt?Sen undrar jag vart man beställer reservdelar smidigast till denna hjuling. Vägrar att beställa hos min Ã¥terförsäljare. Här är en bild pÃ¥ sprickan det är tvÃ¥ stycken mitt för varandra. (i bakre variatorskivan vxl)(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)
lite offtopic!är det bara 650 helixen som är röd?några byter till den på sina 800:or, funkar det? vad blir skillnaden?FROLLAND! SVARA PÅ FRÅGAN!
jag skulle inte köra med den sprickan en meter.530:- är inget attt snika på köp en bit och parkera maskinen tills du bytt den.den är verkligen inget problem att byta.om den pajar blir maskinen stående och kanske med mer problem som följd.Varför inte handla av din återförsäre?
Citat från: Ilpo skrivet 28 december 2009 kl. 22:46:42jag skulle inte köra med den sprickan en meter.530:- är inget attt snika på köp en bit och parkera maskinen tills du bytt den.den är verkligen inget problem att byta.om den pajar blir maskinen stående och kanske med mer problem som följd.Varför inte handla av din återförsäre?Jag kan väll skriva av mig lite. Beställde delar till en moped för ca två år sedan dom kom aldrig var och tjatade flera gånger. Fick beställa på annat håll. Köpte även hjulingen där det var så himla viktigt med service.Men när jag lämnade den där så kunde han ej nollställa maskinens service medelande. Han hade inte lärt sig att använda datorn sa han Det var över en liter extra med motorolja i motorn. Rann över när jag skulle kolla.Han sa även att han kollat ventil spelet. Men när jag året efter var och köpte oljefilter+oljor och ville ha reda på ventil spelet så slog han i sina böcker men kunde inte hitta det??Om man säger så här så har jag tröttnat på att tjata på honom.
Citat från: AtvNerd skrivet 28 december 2009 kl. 22:51:06lite offtopic!är det bara 650 helixen som är röd?några byter till den på sina 800:or, funkar det? vad blir skillnaden?FROLLAND! SVARA PÅ FRÅGAN! Genom att använda 650ins helix så får man en växlingskaraktär gjord för en svagare motor, som ett variatorkitt fast med orginal främre variator = samma låga tillslag som orginal...Det finns en tråd på canamforum på 168 sidor eller nåt med mycket matnyttig läsning i ämnet... Summan av den tråden uppfattade jag så här: dalton fjäder fram, daltonvikter med lätta nitarna i och 650 helix i bakre. så det blir de så fort xt-p n är inkördEn fråga till var har ni fått namnet helixen i från?