Måste man inte ha en rullande landsväg eller liknande før att kolla effekt? Lite bøkigt att ha det i polisbilen. Føressten är det inte 20hk som är max och inte 20kw?
Hänger på den här tråden då jag var med om något kul idag!Blev stoppad nykterhetskontroll och körkort.Jag skulle köra iväg plogen för reparation och hängde på bilsläpvagnen då jag har kontakt och har lysen mm.Men man få inte ha det men lilla Hofors vad kan hända jag drog iväg, Svänger runt i rondellen och va får jag se jo poliskontroll. Tänkte nu j..vlar få jag böta för släpet hänger efter hjulingen.Jag sa trevligt att ni är ute och kollar det behövs sa jag och smörade lite, Hon sa kul att du tycker det och log. Sen kollade hon på släpet och jag trodde nu kommer det men då säger hon att ja nu är det slut plogat för i år och skrattar. Ja sa jag den ska på reparation efter alla snösvängar. Sen fick jag blåsa visa kortet och sen sa hon ha jag skulle ha en bra dag och kör försiktigt. Ja sa jag och körde iväg med ett leende på läpparna. När jag stod där så kom en hjuling från andra hållet också såg skräcken i hans ögon men dom lät han passera. Sammanfattning Trevlig polis och Gullig också Men tur nog kan dom inte alla regler...