är samma bulltcirkel på ltz som ltr så ja dom passar! dock kommer den bli lägre då man vanligtvis kör 18 däck på 8 fälg! orginal på ltz är 9 fälg och 20 däck
går att läsa på däcketskulle tro att de är 20-10-9!ex. 20-10-9första siffran är höjden på däcketanndra sifran är breden på däcketoch sista siffran är storleken på fälgenhöjden måste inte vara samma som orginal! olika höjd ger olika egenskaper, ett lägre (strl18) ger bättre acc och lägre markfrigång (=stabilare) men dock lägre topp hastighet och sämmre framkomlighet i teräng. att tänka på om du har 18däck på en 9 fälg är av de blir mindre gummie mellan marken och fälgen så däcken blir mindre stötdämpande. så till däck med höjd 18 kan en 8 fälg vara bättre, men fungerar med en 9 fälg också. jag kommer snart köra 18 däck på 9 fälg. 18 rekomenderas väl till crossbanor som inte är allt för mjuka. för alround åkaren så är troligen strl20 att föredra! för den som är väldigt inne i att köra i teräng så finns det nog 21-22 däck att få tag på!breden på själva däcket måste inte vara 10 bara för att fälgen är 10, utan även ett däck som är 11 eller 9,5, (kanske även 12) brett går att kränga på. ett bredare däck ger ju en stabilare maskin, men går ju tyngre att driva runt. vet inte vad för bred som är att föredra var!och fälgstorleken i som i exemplet är 9, måste vara exakt 9 även på däcket du köper!
nejquotar mig själv, lite förklaring på vad för däck som passar på olika fälgarCiteragår att läsa på däcketskulle tro att de är 20-10-9!ex. 20-10-9första siffran är höjden på däcketanndra sifran är breden på däcketoch sista siffran är storleken på fälgenhöjden måste inte vara samma som orginal! olika höjd ger olika egenskaper, ett lägre (strl18) ger bättre acc och lägre markfrigång (=stabilare) men dock lägre topp hastighet och sämmre framkomlighet i teräng. att tänka på om du har 18däck på en 9 fälg är av de blir mindre gummie mellan marken och fälgen så däcken blir mindre stötdämpande. så till däck med höjd 18 kan en 8 fälg vara bättre, men fungerar med en 9 fälg också. jag kommer snart köra 18 däck på 9 fälg. 18 rekomenderas väl till crossbanor som inte är allt för mjuka. för alround åkaren så är troligen strl20 att föredra! för den som är väldigt inne i att köra i teräng så finns det nog 21-22 däck att få tag på!breden på själva däcket måste inte vara 10 bara för att fälgen är 10, utan även ett däck som är 11 eller 9,5, (kanske även 12) brett går att kränga på. ett bredare däck ger ju en stabilare maskin, men går ju tyngre att driva runt. vet inte vad för bred som är att föredra var!och fälgstorleken i som i exemplet är 9, måste vara exakt 9 även på däcket du köper!btw är min erfarenhet av ITPs fälgar att dom är betydligt sämre än orgianl fälgar oxå...