Hahahaha........I mina bil papper står det hur många kw jag har och det är det som gäller enligt lagen. Alltså detsamma som gäller för alla motorfordon. Hur många 2 hjulingar kör ostrypt? De flesta byter tex avgasystemet på 2 hjulingar redan i butiken. Kommer du till besiktningen med din vråltrimmade bil så kan du och borde få körförbud på plats enligt lagen.Det finns inget som heter fri trimmning på motor fordon överhuvudtaget. Det som står i reg pappret gäller om du inte om registrerar ditt "fordon" efter att du "trimmat" den vare sig det gäller 4hjuling motorcykel bil eller moped................
Citat från: Narmasil skrivet 16 december 2009 kl. 14:43:06För atv/quad är det inte tillåtet att ens köra original effekt på gatan så något trim är det inte tal om (för dom flesta i alla fall)Inte ens om dem är vägreggade?Va säger bilprovning då? Eller dem kanske skiter i det sålänge man har rätt värden osv?
För atv/quad är det inte tillåtet att ens köra original effekt på gatan så något trim är det inte tal om (för dom flesta i alla fall)
Vänder lite på tråden här, men jag har suttit o irriterat mig lite på vissa inlägg o kommentarer här på forumet. Det är snack om att man skall dit eller har varit o kört någonstans o markägare ses bara som ett hinder eller tjurig och grinig. O det är väll kanske inte så konstigt om dom är det tänk dig själv om du hittade 20 man som åker i din skog utan din vetskap o lov.Och du har ingen koll på var det körs (planteringar gran gallringar mm) vilket kan drabba dig ekonomiskt med bortfall i tillväxt på skogen , alla har inte släkt gårdar som dom ärvt i generationer utan har betalat miljoner för sin skog.Om man vänder på steken o istället frågar markägaren innan man kör så brukar det gå att lösa, han kanske har ett hygge som skall markberedas eller ett dike som skall rensas, skogsväg som ska byggas där det inte gör någon skada om man kör.Det är kanske inte varje markägare som svarar ja men frågar man 10 är jag säker på att du får ett ja.Och sen slipper du att det blir ett dj-vla liv.Själv har jag kört oregad quad i snart 15 år o det har alltid funkat för mig o på min föräldrar gård hade vi en enduro bana dock ej lämplig för quad så jag körde inte där själv.Är även själv skogsägare idag så man ser det lite från båda sidorna
Hallåå---- enligt mina papper på min raptor 700 så står det max hastighet 85km
70 det va som fan, ingen annan som har en raptor 700 som kan kolla om deras oxå har en max gräns på 85