För atv/quad är det inte tillåtet att ens köra original effekt på gatan så något trim är det inte tal om (för dom flesta i alla fall)Visst vet man att polisen kan kolla allt som plitas ned, men om det sen kan kommas som någon bevisning för ett brott är ju en annan sak, dom kan ju använda det t.ex om nån säger "åååh kolla grabbar jag stal 3 hjulingar igår, se här va fina dom är" så en bild på det.Men om man säger "Jag stog och burnade på torget tills däckena var slut sen körde jag för fort därifrån" kan du ju inte på några sätt bli tagen för. Ett forumkonto kan ju bli accesserat från andra håll, man kan ju dra iväg lite påspätt skryt för att verka cool etc etc.Ja tycker ju iofs det är bra att polisen övervakar forum osv om dom nu gör det, Däremot skulle det ju vart lite regeländringar, framförallt angående effekten på vägreggat, endel borde inte få vara vägreggade (Kinamoshkin 250cc för 3000kr) medans andra (Raptor 700 för 100.000kr) borde få ha full effekt, när det ändå trots allt surrar runt Hayabusor och R1'or på vägarna
För atv/quad är det inte tillåtet att ens köra original effekt på gatan så något trim är det inte tal om (för dom flesta i alla fall)
ja hoppas ni åker med strypningarna monterade annars åker ni lika olagligt
Citat från: Narmasil skrivet 16 december 2009 kl. 14:43:06För atv/quad är det inte tillåtet att ens köra original effekt på gatan så något trim är det inte tal om (för dom flesta i alla fall)Inte ens om dem är vägreggade?Va säger bilprovning då? Eller dem kanske skiter i det sålänge man har rätt värden osv?
Citat från: Mackan_450 skrivet 16 december 2009 kl. 11:50:42ja hoppas ni åker med strypningarna monterade annars åker ni lika olagligt Du kan väl ändå inte mena att det är lika "olagligt" att köra utan strypningarna på väg som det är att onykter i naturen i strid mot terrängkörningslagen och dessutom göra intrång på annans mark.Jag har flera gånger blivit stoppad av polis som kollat hojen med tanke på trafiksäkerhet och alltid fått köra därifrån utan ett ljud om för hög effekt. Jag skulle vilja se hur du skulle snacka dig ur en Razzia som den vi kunnat läsa om här för att sen kunna köra därifrån utan att bli rapporterad. För det är ju så att sätta på sportluftfilter på sin bil är precis lika "olagligt" som att köra utan strypningarna på hjulingen....