Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????  (läst 3222 gånger)

Utloggad wasteland

HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« skrivet: 22 november 2009 kl. 14:55:08 »
Har nu ett litet problem efter en tvätt på kawasakin!
Det är absolut ingen gnista på nån cylinder, helt sten död!
Har gått igenom det jag kan tänka mig, har blåst o gått igenom alla kontakter, alla el boxar har varit inne på "värmning"! Maskinen som sådan har stått på torken i ett par dar nu också.. Har laddat batteriet, plus att jag provat ett annat. Alla säkringarna som ja sett är bra o bytta för säkerhets skull, men nu är ideerna slut! Vad kan nu va fel??
Hur börjar jag om jag nu skulle vilja mäta upp tändnings systemet? Vart börjar man? Är väl ingen expert på el, men med lite hjälp o tips kanske jag kan bena ut nått vettigt, känns så fel att slänga ut en massa pengar på en fel sökning nu när man har nyss köpt en dyr maskin  :cry:
Hoppas nån har några konkreta o bra tips..

Problemet gäller en kawasaki brute force 750 -05;a V-twin (förgas)
Dont like my driving? E-mail me at: EatShit@GoFuckyourself.nu

Utloggad simonarvestrand

SV: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« Svar #1 skrivet: 22 november 2009 kl. 16:04:02 »
Inget klick inget ? eller drar den runt men får ingen gnista?
-------== CF 500 Allroad ITP Wide ==----------
----------{ Till Salu }--------------
--== Honda Accord Type-S -08 ==--

Utloggad Martin

SV: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« Svar #2 skrivet: 22 november 2009 kl. 16:09:33 »
Är säkert bara en liten skitsak. Har du kollat dödarknappen?

Utloggad wasteland

SV: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« Svar #3 skrivet: 22 november 2009 kl. 16:50:24 »
Inget klick inget ? eller drar den runt men får ingen gnista?

Nepp inga problem så, det klickar i start relät o motorn drar runt !

Är säkert bara en liten skitsak. Har du kollat dödarknappen?

På brutten funkar dödarn på så sätt att om den är intryckt så händer inte ett skvatt, med nått! Så den är det inte .. Allt verkar funka utom just tändningen!
Dont like my driving? E-mail me at: EatShit@GoFuckyourself.nu

Utloggad wasteland

SV: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« Svar #4 skrivet: 22 november 2009 kl. 16:54:53 »
Har nu konstaterat att det finns 33,1 V fram till tändningsmodulen när tändningen är påslagen, ska det vara så?? Händer inget mer om man trycker på startknappen med just volten.. Min fundering är då, går det att mäta uypp tändmodulen på nå sätt, el kanske kabeln?? Tändkabeln verkar sitta fast i modulen!!
TIPSSS :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm: :dntknow:
Dont like my driving? E-mail me at: EatShit@GoFuckyourself.nu

Utloggad wasteland

SV: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« Svar #5 skrivet: 23 november 2009 kl. 16:27:18 »
Har lyckats mätt sönder tändspolen  :hmmm: men har mina aningar att det inte är dom som ställer till det, hur stor är risken att båda skulle pajja samtidigt??
Fick tipset om nånform av stöld skydd som sitter i tändningslåset, ska tydligen bryta all tändning för att förhindra stöld, ska följa upp det tipset ang kabel &  ström från den till CDI boxen, får se vad detta ger!! :-\ Men va sjutton, 66 visningar men inga svar?? ingen som har vart med om förlorad gnista nångång??  :whip: :whip:
Dont like my driving? E-mail me at: EatShit@GoFuckyourself.nu

Utloggad esso

SV: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« Svar #6 skrivet: 23 november 2009 kl. 17:15:22 »
Har lyckats mätt sönder tändspolen  :hmmm: men har mina aningar att det inte är dom som ställer till det, hur stor är risken att båda skulle pajja samtidigt??
Fick tipset om nånform av stöld skydd som sitter i tändningslåset, ska tydligen bryta all tändning för att förhindra stöld, ska följa upp det tipset ang kabel &  ström från den till CDI boxen, får se vad detta ger!! :-\ Men va sjutton, 66 visningar men inga svar?? ingen som har vart med om förlorad gnista nångång??  :whip: :whip:

Gnistan har väl alla tappat nån gång!
Kolla om vatten i tändlåset, känsligt för fukt då det gäller stoppdelen, enklast är bygla eller Ohm-mäta sladden som hör till stopp. Brukar vara 4 sladdar, 2 till strömförsörjning 2 till stoppen.

Utloggad wasteland

SV: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« Svar #7 skrivet: 23 november 2009 kl. 18:15:07 »
Jag har bara 3 st på min.. vilket ohm ska det vara på stoppen då??
Dont like my driving? E-mail me at: EatShit@GoFuckyourself.nu

Utloggad pattho0

SV: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« Svar #8 skrivet: 25 november 2009 kl. 00:09:00 »
Har du provat att söka efter tips och/eller lägga in en fråga på www.kawieriders.com? Det är väldigt kunnigt folk där ()p, rekommenderas!
KFX700,DMC Dual ProComp4,Dynajet,DialaJet,TPI+UNIvents,K&N,UPP X-Over,Dalton Clutch Kit+OD Clutch Cover,Spacers 3"/5",4"Swing Ext,Öhlins fram, Custom Axis bak,J-N-J-Industries skid+A-armskids,PRM-Products swingskid,Xtreme Parts X-Big Bumper,Backrack,Autometer Smokeline,Xenon,Värmare,12"fälgar+25"/27",winch,värmare

Utloggad wasteland

SV: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« Svar #9 skrivet: 27 november 2009 kl. 21:03:42 »
Tack för tipset om kawiriders, hade vart där o kikat innan också, tyvärr utan framgång..... MEN!
Nu står brutten i en mindre hög molekyler, MEN, totalt o fullt fungerande  :headbang: :headbang: :D :D :headbang: :D :D ;D ;D :djump: :djump: :djump: :djump: :djump: :djump: :djump: :djump: :djump:
Felet va en upp o nervänd roll over givare, som då således bröt tändningen, hade mig själv att skylla där, då det var jag som skruva dit den (tyvärr upp o ner), det svåra var väl att komma på det .. men av ren tur så hitta jag den o såg märkningen  ()p
Ibland känner man sig som ett jäkla miffo, men nu får jag äntligen köra en min 750 cc monster igen, känslan är underbar  :sunny: :sunny:
Dont like my driving? E-mail me at: EatShit@GoFuckyourself.nu

Utloggad pattho0

SV: HJÄLP!! Ingen gnista.. Tips????
« Svar #10 skrivet: 28 november 2009 kl. 00:02:13 »
Bra att det löste sig för dig. Det låter helt otroligt :o men jag tänkte skriva och tipsa om du hade kollat "vält-brytaren" men eftersom du inte hade vält så verkade det så osannolikt. Kunde ju inte tro att du hade skruvat bort den och sedan satt dit den upp och ner ;D

Du, det finns ett annat bra (men inte lika bra som kawieriders) kawaforum som heter kawiecentral.com som du kanske vill kolla in.
KFX700,DMC Dual ProComp4,Dynajet,DialaJet,TPI+UNIvents,K&N,UPP X-Over,Dalton Clutch Kit+OD Clutch Cover,Spacers 3"/5",4"Swing Ext,Öhlins fram, Custom Axis bak,J-N-J-Industries skid+A-armskids,PRM-Products swingskid,Xtreme Parts X-Big Bumper,Backrack,Autometer Smokeline,Xenon,Värmare,12"fälgar+25"/27",winch,värmare

 


Online just nu.

166 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, monster, dannefox123,
Flest online idag: 211. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme