Kan ju vara en ide att "lufta" ur bromsoken ordentligt så att man får in ny olja i dem Gammal olja som legat på kokpunkten några ggr tappar ju sina egenskaper om man uttrycker det så
ok, jag ger mej, men problemet kvarstår bromsarna känns stumma och tar dåligt
Å Henke,Jag menar att man ska dränera via luftnippeln så att man får in ny "vätska"i oken helt enkelt
Och ja om man har luft i systemet så blir det svampigt,helt rätt
Jag stjäl tråden lite grann. Köpte mig en orange liten rackare förra veckan och håller på att rusta upp den. Trodde det var en -06 vilket ägaren sa så jag beställde såna belägg bak. Men det är ju en -05 så dom beläggen passar ju inte. Finns det något alternativ mot originalbeläggen som går lös på 450 :-? Originaldelar till kinaprylar är inget jag sätter högt på listan. Dyrt och har dålig kvalite
Ja det finns det men dem är mycket hållbara org beläggen. Ta med ett belägg till biltema så kan du hitta dem som passar (blir ca 160 kr 4 st), undra om inte org beläggen räcker minst dubbelt sålänge, så då skiljer det inte lika mycket i slutändan
finns passande på biltema till 05an jag kan inte numret på dem tyvärr men ta med de gamla å jämför bara så ska det lösa sig