Om han kallstartat maskinen lite för mycket under en kortare tid så är det lätt att ta kål på tändstiften. Enklast att börja felsökningen i den änden.
Tänstift, tätt luftfilter
kanske vatten i en tändhatt
slit isär och blås ur de kontakter som kan har varit under vattnet.. lägg i lite vasselin och tryck ihop igen i förebyggande syfte.. låter fuktrelaterat tycker jag..
Citat från: Sleeper_86 skrivet 13 november 2009 kl. 09:14:50slit isär och blås ur de kontakter som kan har varit under vattnet.. lägg i lite vasselin och tryck ihop igen i förebyggande syfte.. låter fuktrelaterat tycker jag.. vaselin-mannen
Citat från: polaris xp skrivet 13 november 2009 kl. 18:27:04Citat från: Sleeper_86 skrivet 13 november 2009 kl. 09:14:50slit isär och blås ur de kontakter som kan har varit under vattnet.. lägg i lite vasselin och tryck ihop igen i förebyggande syfte.. låter fuktrelaterat tycker jag.. vaselin-mannen He he...kul... men vad fan, maskinen är ett år gammal, uttagen -08 gått 44timmar och tål inte lite vatten???Hade en Yamaha 600 före polarisen och kan säga att den fick betjäna färg, den varken sputta eller fräste efter lite tortyr...