strypning? vilken strypning?
Hur är det på gatan då? Om man river av Dresels ljusramp bak, då ryker ju blinker å nummerplåtsbelysning samt E-märkt baklampa. Är det nått Konstapeln reagerar över i trafiken?
plåtbelysning är ett krav samt blinkers.
Citat från: aphis skrivet 14 januari 2011 kl. 22:59:25plåtbelysning är ett krav samt blinkers.Det vet jag, men är det nått man blir stoppad för?Jag har aldrig vistats på vägarna lovligt med ATV, därav mina konstiga frågor
Det är även skillnad på vem som besiktigar också, Svärmor besiktigar sin Harley varje gång med dragpipes (raka rör) och har aldrig fått några problem medans jag däremot fått stå vid ljudmätaren med min vespa PX200 som har effektsystem och klarade mig nog mest på att de hade svårt att bevisa varvtal. På motorcyklarna kollar de varje gång de senaste åren E-märkningen på lyktorna och registrerar in det i sin digitala mojäng.
Citat från: vespa skrivet 14 januari 2011 kl. 23:02:06Det är även skillnad på vem som besiktigar också, Svärmor besiktigar sin Harley varje gång med dragpipes (raka rör) och har aldrig fått några problem medans jag däremot fått stå vid ljudmätaren med min vespa PX200 som har effektsystem och klarade mig nog mest på att de hade svårt att bevisa varvtal. På motorcyklarna kollar de varje gång de senaste åren E-märkningen på lyktorna och registrerar in det i sin digitala mojäng.På harley bestäms varvtalet av slaglängd och modell, olika typer av ljud ger olika db. Raka rör lär inte gå igenom om man gått efter boken, flyt kan man kanke kalla det.varvtalet går efter känsla och erfarenhet om det inte finns varvräknareEmärkningen registreras inte i mojängen.
Citat från: aphis skrivet 14 januari 2011 kl. 23:13:39Citat från: vespa skrivet 14 januari 2011 kl. 23:02:06Det är även skillnad på vem som besiktigar också, Svärmor besiktigar sin Harley varje gång med dragpipes (raka rör) och har aldrig fått några problem medans jag däremot fått stå vid ljudmätaren med min vespa PX200 som har effektsystem och klarade mig nog mest på att de hade svårt att bevisa varvtal. På motorcyklarna kollar de varje gång de senaste åren E-märkningen på lyktorna och registrerar in det i sin digitala mojäng.På harley bestäms varvtalet av slaglängd och modell, olika typer av ljud ger olika db. Raka rör lär inte gå igenom om man gått efter boken, flyt kan man kanke kalla det.varvtalet går efter känsla och erfarenhet om det inte finns varvräknareEmärkningen registreras inte i mojängen.Vartalet gällde tvåtakts-Vespa och att Harleyn går igenom beror nog mest på att det är en trevlig dam i 65 års åldern som kommer inkörade med den.