jag kör 12.5 kolv på min, 11 kolven är väl vanligast dock. Jag kör på 99 oktan, Hotcams 2, portad topp, PC3, och Barkers avgas. Spikar aldrig i motorn på 99 oktan iaf.Jag borde fixa tändnings box på min men har inte lust att lägga mer pengar på den när jag ändå ska sälja den.PowerCommanders tändningsbox kan du ställa ungefär som bränsleboxen, du kan altså justera in tändningen precis som du vill ha den. Dynateks tändning har 4 förprogrammerade kurvor och är väl lite mer "amatör" vänlig, dock finns ett kit att köpa till den för cirkus 700kr? som gör att du även kan programmera den boxen
Vi har kittat ett X-antal R700,och tror faktiskt att 11,5 comp+ Hotcams 2an har blivit bäst combo för alldagligt bruk.Med 12,5 har en del av toppkurvan försvunnit,den kan ha motarbetat lite på högsta varv,men funkat väldigt bra på låg-mellan registret..-Har inte byggt nån åt mig själv,så topparna har inte blivit portade -Sen har dom körts på 95,original tändbox & lite rör.Så med lite portning så blir allt säkert bättre för 12,5an /N #60
Jag vill nog påstå att Dynatectändboxen var den enskilda grej som gjorde minst skillnad, KN-filter i kombination med Proflow intaket och kanske då i kombination med PC3 och att avgaset öppnades upp gjorde största skillnaden. Det redan grymma bottendraget i originalversionen förstärktes ganska kraftigt av dessa första mods. Sen kan man nog enkelt förklara 11.1 kolven och steg 3 kammen tillsammans med ett väl avstämt avgas gjorde så att just det bottendraget fortsätter ända tills varvstoppen numera