Försäkringsfrågan är dock en annan. Kommer att bli sånna värsting maskiner till slut så att olyckorna kommer att ligga lika med mc.En sak är att ta bort strypningarna nu, det händer liksom inte jättemycket mer än orginal. Sista och bökigaste man gör är ju att byta kammen och det är inte så jätte vanligt kan jag tänka mig. Så om vi sloppar alla strypningar och alla värsting fyrhulingar så tror jag inte att alla kommer att vara nöjda med det. Mycketr vill ha mer så är det bara! Har man 100Hk från början och kan får fler... nog gör man det då!
Citat från: "Edo"Försäkringsfrågan är dock en annan. Kommer att bli sånna värsting maskiner till slut så att olyckorna kommer att ligga lika med mc.En sak är att ta bort strypningarna nu, det händer liksom inte jättemycket mer än orginal. Sista och bökigaste man gör är ju att byta kammen och det är inte så jätte vanligt kan jag tänka mig. Så om vi sloppar alla strypningar och alla värsting fyrhulingar så tror jag inte att alla kommer att vara nöjda med det. Mycketr vill ha mer så är det bara! Har man 100Hk från början och kan får fler... nog gör man det då!Visst men så är det ju redan i dag med både bilar och MC. Men det är väl inte olagligt att trimma sin bil. Så om du köper en "värsting" quad som då hamnar i försäkrings klass 6 (kanske) så är det sedan ok att trimma den. Jag tror inte som du att alla som köper en maskin sedan vill trimma den. Jag tror inte att det är så många % av vanliga hojar som är trimmade (inte mer än ett slipon här och där men det räknar jag inte som trim). Och jag tror inte att trimm %:en skulle vara högre på quaddar. Anledningen till att det pratas så mycket om det nu är just att de är strypta.
Hoppas bara på att inte försäkringarna skenar iväg på samma sätt som det har gjort på mc, samt att det vore bra med utbildning 8om man inte har A kort med). Skönt för alla om det kan vara så säkert som möjligt i trafiken :roll:
[Hålls ATV-relaterade olyckor nere till antalet så finns det ingen anledning att höja premierna heller. Plast och personskador kostar multum.
Man får inte trimma någonting som vistas på allmäna vägar. Effektökning med 10% är tillåtet, inte mer.
Citat från: "Mr2t"Man får inte trimma någonting som vistas på allmäna vägar. Effektökning med 10% är tillåtet, inte mer.Som fan.. Har du något fordon som då är lagligt
Låter som att de 2 stora busarna hamnat i en skryt diskussion nu :wink: Eller inte!10% är det som gäller har jag för mig, sen måste man reg.besikta om det igen. vilket ju inte är idiot kul.
Citat från: "STENE"Citat från: "Mr2t"Man får inte trimma någonting som vistas på allmäna vägar. Effektökning med 10% är tillåtet, inte mer.Som fan.. Har du något fordon som då är lagligt Inte ett enda. Ska vara sambons Mazda 323 då....gräsklipparen är ju uppskrämd den också..