Vi bör inte underskatta polisen, eftersom det blir allt vanligar med atv/quad i trafiken, och säkerligen kommer olycksfrekvensen stiga. Så polien kommer nog att uppdatera sina kunskaper om våra hojar. På gott och ont.
Citat från: "Hanen"Vi bör inte underskatta polisen, eftersom det blir allt vanligar med atv/quad i trafiken, och säkerligen kommer olycksfrekvensen stiga. Så polien kommer nog att uppdatera sina kunskaper om våra hojar. På gott och ont.Är benägen att hålla med MEN det kommer att vara tekniskt svårt för dem att BEVISA att något är trimmat. Mobil broms bänk?Och är det 20HK på bakdäcken eller 20 hk på motorns axel?
Citat från: "STENE"Citat från: "Hanen"Vi bör inte underskatta polisen, eftersom det blir allt vanligar med atv/quad i trafiken, och säkerligen kommer olycksfrekvensen stiga. Så polien kommer nog att uppdatera sina kunskaper om våra hojar. På gott och ont.Är benägen att hålla med MEN det kommer att vara tekniskt svårt för dem att BEVISA att något är trimmat. Mobil broms bänk?Och är det 20HK på bakdäcken eller 20 hk på motorns axel?Vill dom, kan dom skulle jag tro :?
Citat från: "Skogsfan"Citat från: "STENE"Citat från: "Hanen"Vi bör inte underskatta polisen, eftersom det blir allt vanligar med atv/quad i trafiken, och säkerligen kommer olycksfrekvensen stiga. Så polien kommer nog att uppdatera sina kunskaper om våra hojar. På gott och ont.Är benägen att hålla med MEN det kommer att vara tekniskt svårt för dem att BEVISA att något är trimmat. Mobil broms bänk?Och är det 20HK på bakdäcken eller 20 hk på motorns axel?Vill dom, kan dom skulle jag tro :?Men då kostar det pengar, och kostar det pengar utan att dom kan vara 100% säkra på att kostnaden tillfaller fordonsägaren så kommer dom inte att vidta åtgärder.
Det bästa vore att det skippar denna fåniga regel med att väg reggade maskiner skall vara strypta. Jag kan inte förstå varför det skall vara så. Jag kan aldrig tro att det skulle vara farligare att köra en raptor än en R1:a. Det vore mer "fair" för oss alla om de slopade strypningar och klassade våra hojar på samma sätt som "vanilga" mc. För som det är nu så tror jag att det är få tex raptors/dinli/etc som går strypta. Och olyckorna är förmodligen också fler där än med en trött linhai som jag skuttar runt på. Men jag vill inte att min försäkrings premie skall skjuta i höjden för några som kör "olagligt" ligger i "min" försäkrings klass. Nä bort med alla strypningar och (nu kommer säkert många protestera) ta bort regeln att man får köra med B-Kort. De som kört hoj i trafiken kör på ett annat sätt. De skulle kunna göra en ny A klass. Nu finns det Lätt, mellan och tung. Så skapa en för Quad med. Där folk med B kort endast behöver gå en 2 dagars kurs och en uppkörning.. eller något. Men likställ quad med MC... Och slopa strypningar...