ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Tillbehör, stötdämpare, däck osv »
  • Ämne: Eftermarknads MX Stötdämpare
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Eftermarknads MX Stötdämpare  (läst 10763 gånger)

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
Eftermarknads MX Stötdämpare
« skrivet: 30 oktober 2009 kl. 22:40:21 »
Jah. Jag tänkte det fanns någon som var duktig på det här med dämpare, har lite funderingar angående eftermarknadsdämpare för MX körning (Long travel)



Vad är skillnaden på Triple och Quadruple dämpare?  3 och 4 fattar jag ju men vad är det om?

Någon som vet om det är nån större skillnad på värstingdämparna? Öhlins, Elka, Fox etc.

Är FOX luft dämpare bra? dom använder ju liknande system på Monstertrucks helt uteslutande (altså ingen fjäder utan det körs med luft). Bara FOX som har såna dämpare vad jag vet? Jag kan tänka mig att det är lätt att ställa preloaden med såna, bara släppa ut eller pumpa i luft?

Någon som har några bra tips eller liknande? har ju sett att Quad eliten i sverige nästan bara kör Öhlins, har hört från andra håll att Öhlins inte är något vidare utan är gnaksa överskattade. Är själv mest sugen på Elka eller FOX (airshockers)

 :dntknow:

Sen någon som vet vilken höjd man ska köra bak framförallt? Man ska ju ställa in höjden efter förare och jag har ingen aning om man ska köra den lägre eller högre eller vad nu.  Kör min helt original och tycker det funkar rätt bra, men det kan ju alltid bli bättre. Har hört att det här med höjden spelar väldigt stor roll 1cm hit eller dit från crossfolk. Gissar att det inte är lika noga på quad men ändå. Har hört det är nå % av hur hög den är när den är olastad.

Sen om jag förstått det rätt så är High som tar smällarna från dom stora hoppen osv (snabba hoptryckningar) och Low compression som tar emot lite smidigare rörelser.... eller?   Preload vet jag ju. Sen hur Kör folk med mycket eller lite Rebound på bana tro? proffsen byter ju bana för bana vad jag vet. Kan tänka mig att snabb rebound är bra för pyramider osv men ganska dåligt på dom stora hoppen, om man hoppar kort eller liknande...

Mycket frågor  :hmmm:
« Senast ändrad: 30 oktober 2009 kl. 22:44:36 av Narmasil »
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad Motoya

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1723
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Motoya
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #1 skrivet: 30 oktober 2009 kl. 22:48:39 »
FOX AIR är de lättaste stötdämparna i världen att ställa. för dina behov, fast du kan inte få dom att bli helt perfekta. Men jag tror knappast att du kör på Dustin Wimmer och Chad Wienen nivå   :)

Men de är bland de mest omtyckta stötdämparna i världen inom quadcross

« Senast ändrad: 30 oktober 2009 kl. 23:07:23 av Motoyaa »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #2 skrivet: 30 oktober 2009 kl. 23:12:08 »
varför kan man inte få dom att bli helt perfekta? för att luften kan komprimeras?
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Cummins

  • Gäst
Cummins
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #3 skrivet: 30 oktober 2009 kl. 23:26:46 »
Har du igen kompis som har fox på sin snöskoter där du bor som du kan låna, då vet du ju hur dom känns, lite jobbigt att köpa några och dom inte passar din körstil alls.
 
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Motoya

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1723
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Motoya
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #4 skrivet: 30 oktober 2009 kl. 23:29:39 »
De är vad jag har läst på diverse forum på andra sidan pölen, varför har jag inte en blekaste aning om.

Men är ett par förjäkligt fina stötdämpare! Jag tror inte du kommer bli missnöjd  :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Ironman

  • Mest grejer när man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1260
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
Ironman
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #5 skrivet: 31 oktober 2009 kl. 00:48:02 »
Jag vet bara inom snöskoter så funkar de för vanlig ledkörning.
Vi har ju ASA dämparna från kiruna bla som var på tv i draknästet det är också dämpare utan fjäder.
Störasta problemet med dessa dämpare är nog att du inte får en linjär fjäderverkan utan den blir proggressiv.
Jag säger varken bu el bä när det gäller dessa dämpare de fyller säkert sin funktion till många men det finns säkert en anledning till att inte Öhlin och andra har annammat detta med luftfjäder.
Det ä ju i princip samma teknik som är i en modern gáffel med cartridge.
Det jag menar för att förtydliga är att inom mx i vm osv där pengar inte styr så tror jag att de skulle köra med dessa dämpare om de var bäst.

sedan så tror jag inte att det är så svårt att översätta mx till quad då uppbyggnad på sving osv är ganska lika.
Körtekniken kan du också översätta i stora drag dvs du får aldrig en fjädring att fungera om du inte kör rätt.
Dvs all cross körning kräver attack man attackerar alla svårigheter alla gropar alla hopp osv.Bubba i Usa el Chad Reed skulle aldrig kunna köra så fort på gropiga banor om de inte har fullt gaspåslag.Skulle de tveka el bara släppa gasen litegrann så flög de över styret.

Det man förenklat kan säga är att överdelen på kedjan ska alltid vara sträckt.

Sedan har man ett till problem med quad det är att alla cyklar av olika sorter så har man vissa vinklar som man måste jobba med .
Ta ex utgående axel från motor mot infästning (bulten i sving)i svingen mot överdelen på bakdrev ska hålla sig inom vissa grader,det gäller alla cyklar.
Om man ändrar detta för mkt så får du oönskade fenomen som att kedjan drar ihop fjädring för mkt el för lite vid gaspådrag osv.

Det mång inom quaden gör är att de drevar alldeles för mkt bak.
Bak ska man om du kör cross inte dreva mer än 1-3 kugg helst inte alls, man drevar fram

Det enda jag kan säga om fox airfloat dämparna är att det som är possitivt med dem är vikten.
ang Öhlin fjädring så är det nog inte så många som behöver dem (de känner ändå inte ngn skillnad)

Jag vet bara att vi på årets honda 450 försökte kör a med kayaba fram och bak vi fick inte till det så att det passade oss.
förstår inte att de böt bort showa enl all expertis så håller det inte måttet standard.
Vi böt till Öhlin bakdämpare och till 4,8kg fjädrar fram +schi´msade och annan olja i gaffel.
Direkt när vi böt till Öhlinaren så körde grabben 4-5sek snabbare på varvet nya öhlin TTx är helt otrolig  ()p

Det som är med Öhlin är att de kräver mer service än andra fjädringar.
Men det är så när toleranserna snävas upp.
Det jag tror de flesta skulle tjäna på det är att rannsaka sig själva hur ofta byter jag olja osv i fjädringen.
Det ska bytas typ var 15-20timme minst.
Annars fungerar inte nån fjädring
När det gälle rsitt höjd osv så tror jag att du kan räkna ut det ganska enkelt om du tar hur lång fjädringsväg du har på hojen och jämför med ex yamaha450 cross och räknar ut procenten så att säga och ställer efter det både frihäng och zag.
Det är bara gå in i honda el yamaha manualen och läsa hur du ställer  zag och sitthöjd om du inte kommer inom vissa givna mått så måste du byta fjäder hårdare el mjukare beroende hur det är fel
Det är absolut A&O att du har rätt fjäder för din vikt annars fungerar inte din fjädring.
Sedan så är det ju också olika vilket Zag (frihäng)du har efter vilket underlag du kör på.
Mjukt underlag mkt Zag ,hårt lite Zag

När du kör mjukt underlag så vill du inte ha en hoj som ligger hårt på framhjulet då vill du ha lite chopper
Medans på hårt vill du ha en direktstyrd hoj med högt framhjulstryck för hård inbromsningar.

Sen är det precis som du skriver att hög kompen är för de hård smällarna och låg är för dem mjuka .

när det gäller returen så justerar du det också efter bantyp mjukbana hard rebound hårdbana soft.
Här uppe där vi bara har tunga sandbanor (betydligt mjukare än ex saxtorp)Då kör vi med returen utklickad ca5-7 klick.
Det fungerar för oss.
På hårdbana så kan vi ibland ha den utklickad 15-18klick

Det man ska tänka på när man rör returen är att kompen följer med.
Dvs att om du ex vis klickar returen 5klick hårdare så blir även kompen ca2 klick hårdare.
Det beror på att du har en kanal i kolven(kolvstången )som du stryper och den kanalen på verkar även kompressionen.

Men rör du kompen så påverkas inte returen.

Det betyder att tycker du att du har bra komp inställning men inte retur så måste du kompensera kompen eftersom du justerar returen.

Det man alltid ska försöka att eftersträva är att ha så snabb retur som möjligt för den bana du kör.
Har du långa sanddynere så det blir långa tunga slagså har du hård komp och hård retur  .
Precis så att fjädringen hinner ut mellan groparna utan att packa dvs blir lägre och lägre.
 
Om du har en maskin som undrestyr så är framfjädringen i regel för hård och ifall att det överstyr så är den för mjuk osv

Men det kan även bero på fel bakfjäder el fel fjäder inställning bak

Det är svårt att förklara men ett tips är att få tag i en polare som kör honda cross de får med en fjädringsinställnings bok som är som en liten bibel för fjädrings inställning.
Där står symtom vad du ska ändra osv.
Annars kan du kontakta mig via pm så får vi försöka lösa det ()p :headbang:

Det vart kanske lite mkt men det bästa rådet är kör med attack och prova skruva och för bok på vad du gör
Framföallt så gör en sak itaget så att du vet vad som händer och varför.

Lycka till och var inte rädd för att prova  Mvh/Robban Ironman Bjurström :headbang:
« Senast ändrad: 31 oktober 2009 kl. 00:55:39 av ironman »
Anmäl till moderator   Loggat
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #6 skrivet: 31 oktober 2009 kl. 01:35:35 »
Tackar för jättebra förklaring, Enda direkta skälet att jag har lust att byta är för att få fullbredd på den..... YFZR'en är ju 7cm ifrån maxbredd. Jag är ju ingen elit heller men jag kanske kan bli, och vill därför slippa känna efter ett år att "varför köpte jag inte dom bästa dämparna?" Tja luftdämparna kanske inte passar mig ändå. Har aldrig pillat mycket med dämpare så sett, för har aldrig kört bana utan mest på skoj.

Tycker fjädringen i YFZ'an är 10ggr bättre än i Raptorn, och jag vet att det kan bli ännu bättre.

Har tjuvtränat lite på vår lokala bana som jag skulle tro är en av sveriges mest fysiskt krävande banor, det är ca 80% pyramider, 1 platåhopp och 2 småhopp, finns bara 2 stora kurvor man hinner vila i 3 sekunder på :)

har märkt på den banan att det lönar sig för det mesta att hålla fullt flås över pyramider osv, men har märkt det fungerar väldigt dålig på ett speciellt ställe där det är en lång 45 graders kurva med djuuuuupa pyramider, där går det rakt ^^

Ja tänker fjädringen som sitter på funkar ett tag, jag har märkt att mina underarmar är det som sätter stopp just nu... Ska bli kul att se vad jag får för 20 minuters tid på Kocklanda, så kan man ju mäta sig lite med dom andra  ()p


Jag kommer inte sova i natt...... Öhlins, Elka, Öhlins, Elka, Öhlins, Elka, Öhlins, Elka.......
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Cummins

  • Gäst
Cummins
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #7 skrivet: 31 oktober 2009 kl. 02:23:11 »
Nu har jag en fråga ang Sag och frihäng, är det lika som man har på crossarna mot quad eller är det helt annorlunda mot varandra. Jag har sökt på youtuben men inte hittat nått om quad bara crossar därför jag frågar. 
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Fuhok

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 400
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Fuhok
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #8 skrivet: 31 oktober 2009 kl. 03:40:11 »
har för mig att frihäng ska vara ca 10% av fjädringsvägen medans ridersag ska vara ca 30% på quad

narmasil jag åker på fox fram och dom är bra mycket bättre än original, lätta att ställa iaf. men nu är jag ju ingen RM åkare så vad vet jag

jag tror inte man ska jämföra cross och quad fjädring rakt av...
fox åker med vanlig fjäderdämpare bak och luft fram.

större delen av USA eliten åker på fox iaf.
Anmäl till moderator   Loggat
Suzuki LTR 490cc 2006
Athena bigbore kit
Högkompskolv 13:1
DMC helsystem
Motoworks bränslebox
Hotrod vevparti
UNI filter
MX-force nerfbars
Fatbar styre
Styrhöjare

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #9 skrivet: 31 oktober 2009 kl. 09:54:00 »
Citat från: Fuhok skrivet 31 oktober 2009 kl. 03:40:11
har för mig att frihäng ska vara ca 10% av fjädringsvägen medans ridersag ska vara ca 30% på quad

narmasil jag åker på fox fram och dom är bra mycket bättre än original, lätta att ställa iaf. men nu är jag ju ingen RM åkare så vad vet jag

jag tror inte man ska jämföra cross och quad fjädring rakt av...
fox åker med vanlig fjäderdämpare bak och luft fram.

större delen av USA eliten åker på fox iaf.

ja tänkte precis på dig, såg en svensk kort kort film där en vit 490 LTR körde i en sväng å över nå lite hopp, stog att den hade Fox Air. Tänkte direkt på dig men fick inte ur tummen. Får kanske fråga runt lite på yfztech t.ex  :dntknow:
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad MinHoj.se

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 497
  • Total likes: 1
    • Visa profil
MinHoj.se
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #10 skrivet: 31 oktober 2009 kl. 11:01:28 »
Elkas Tripple & quadruple-rate är när dom plockar 3 eller 4 olika små fjädrar(olika hårdheter..) på samma dämpare,allt för att få en progressiv fjädringsrörelse,inte linjär..
Dom flesta i Usa kör med quadruple(4) fjädrar på sina vanliga dämpare,det har även wp och vissa andra provat därborta..

Det är därför ,till stor del iaf,som USA gillar Fox Float på atv-sida..

Men i motsats mot en 2hjuling,så är en quad klart bättre med en progressiv rörelse,då man helst har dom för lös i början,för att sen klara en hårdlandning utan att bottna.

Typ Öhlins PDS-funktion ,som har 2kolvar,en för första delen av slaget & en för det sista i fjädringsrörelsen..
Då kan man köra mjukt i början,och schimsa den hård i slutet..

Fox nya RC3 bakdämpare är först ut på marknaden med utvändigt justerbar PDS-funktion,och jänkarna höjjer den till skyarna på 2hjulingarna..
-Den kommer FÖRHOPPNINGSVIS till quad inför nästa sässong,så då blir det riktigt bra..

Sen i övrigt så är det tyvärr inte många likheter mellan 2 & 4 hjul ,ifråga om hur man måste ha dom justerade för att få dom åkbara..


/N
« Senast ändrad: 31 oktober 2009 kl. 11:05:03 av MinHoj.se »
Anmäl till moderator   Loggat
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m åt mig själv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nåra HIPERs m.m
Å en väldig massa annat...

Finns på www.minhoj.se

Utloggad Fx2

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Fx2
SV: Eftermarknads MX Stötdämpare
« Svar #11 skrivet: 31 oktober 2009 kl. 15:26:29 »
Kan lägga in min lilla åsikt i detta. Jag körde nästan hela sommaren med orginalstötdämpare på min Yfz 450 SE. SE modellen har justerbar hög och lågfarts kompression och sägs vara betydligt bättre än dom vanliga Yfz dämparna. Och visst, jag var väl nöjd med dom ända tills jag provade polarens Ktm som har Öhlins orginal. Skillnaden var fantastiskt stor. Man kunde sitta ner på flera ställen av banan och det gick bra mycket fortare på de partier av banan som var stalpiga. För min del blev det inte Öhlins då jag kom över en beg uppsättning Fox Evol dämpare + Fox Podium bakdämpare, men jag är supernöjd med dom. Helt grymt bekvämt att bara kunna ändra trycket dämparna med en pump istället för att byta fjädrar som man måste göra på en vanlig dämpare.

Men vilket som är bäst av Öhlins eller Fox , det vet jag ej men vilket du än väljer så kommer skillnaden mot orginal nog att vara grym. ( vet ju inte hur dina orginal är ? sägs att 450R ska ha rättså bra org. dämpare? )

Tror att Öhlins skulle komma nu i höst/vinter med en ny serie dämpare som är framtagna just för quad cross. Tror att Jesper Rosling kört med såna i årets RM serie som testpilot.


Mvh Fredrik
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Tillbehör, stötdämpare, däck osv »
  • Ämne: Eftermarknads MX Stötdämpare
 


Online just nu.

550 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 593. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info