En 450 har ett annat temprament.. alltså en annan effektkurva.Något många missar när de räknar effekt/vikt är att man oftast även vill åka med själv...Och om man som i mitt fall väger över 100, då får man helt andra siffror på en Raptor än en liten crossquad.Ligger man på fjädervikt, typ 50-60, så spelar ju maskinens vikt betydligt större roll. Hondas och CanAms 450 brukar för övrigt vara rätt vassa...
hur många kg mer väger raptorn 700 om man jämnför med en 450cc tävlings guad?
det blir ju 65 kg
haha lysna inte på patth0, inga växlar på kfx 700...en quad kan va hur mycket kraft som helst men har man sen en variator på så är går den fortfarande under benämningen mopped bakhjul kunnde jag på alla 3 växlar på min första quad, 110 cc-130kg, men då körde jag enbart bakhjulsåkning korta sträckor, handlar mer om teknik än om kraft provkör alla 450 maskiner och köp den du trivs bäst på och skit i kraften är mitt tips, och är de bara power du vill ha köp en raptor! var är dinli åkarna, borde inte dom vara med här o säga att dinli är MINST lika bra som alla andra 450