Citat från: Mackan_450 skrivet 25 oktober 2009 kl. 13:25:56men en can-am kommer alltid vara steget före beror på vart man kör... lera JA.. men inte i klippig terräng, där har aldrig can-am varit särskilt bra..kanske den nya med snabba diffen, men inte de äldre "nervösa" maskinerna
men en can-am kommer alltid vara steget före
Jag har den nya XT-P diffen, grym skillnad! den låser direkt, men problemet med min är att den svarar så otroligt snabbt på minsta gasrörelse så att den hoppar nästan fram.Vi har haft gallring i skogen vid en BRANT bergsvägg, där går det inte att satsa som man är van med sin CAN-AM...det är mjuka linjen som gäller, annars välter dueller slår över baklänges och tro mig det är långt ner....många varv blir det.Har fått maskinen över mig ett par gånger nu.. och har alltid haft tur, men man ska inte utmana ödet för mycket.
Citat från: AtvNerd skrivet 25 oktober 2009 kl. 15:05:11Jag har den nya XT-P diffen, grym skillnad! den låser direkt, men problemet med min är att den svarar så otroligt snabbt på minsta gasrörelse så att den hoppar nästan fram.Vi har haft gallring i skogen vid en BRANT bergsvägg, där går det inte att satsa som man är van med sin CAN-AM...det är mjuka linjen som gäller, annars välter dueller slår över baklänges och tro mig det är långt ner....många varv blir det.Har fått maskinen över mig ett par gånger nu.. och har alltid haft tur, men man ska inte utmana ödet för mycket. De va som attan, lyckades du snaska åt dig nya diffen? är den inte bångstyrig att köra nu?Tycker det känns lite i styret fast man har servo när det är fulldiffat
Citat från: frolland skrivet 27 oktober 2009 kl. 00:17:02Citat från: AtvNerd skrivet 25 oktober 2009 kl. 15:05:11Jag har den nya XT-P diffen, grym skillnad! den låser direkt, men problemet med min är att den svarar så otroligt snabbt på minsta gasrörelse så att den hoppar nästan fram.Vi har haft gallring i skogen vid en BRANT bergsvägg, där går det inte att satsa som man är van med sin CAN-AM...det är mjuka linjen som gäller, annars välter dueller slår över baklänges och tro mig det är långt ner....många varv blir det.Har fått maskinen över mig ett par gånger nu.. och har alltid haft tur, men man ska inte utmana ödet för mycket. De va som attan, lyckades du snaska åt dig nya diffen? är den inte bångstyrig att köra nu?Tycker det känns lite i styret fast man har servo när det är fulldiffat lite trögare att styra men inga problem! fast det kan ju vara inbillning, har ju inget att jämnföra med.Men den driver bra!
det var inget fuffens bakom att jag fick den nya, det var tydligen det som de bytte till om den var kass??Jag trodde också att det skulle bli trögt, men det är inga problem, visst på asfalt, men där behöver man knappast köra med 4wd...
ja grizzlyn är ju inte helt fel .för min del så lutar det åt en brute-force 750 nästa gång,väntar bara på att dom kommer med servo
ja det är en mycket bra maskin.mjuk och skön i skogen.suverän fyrhjulsdrift som aldrig klickar. lagom drag i den :djump:anledningen till att jag har funderat på annat märke är att jag haft 3 polaris och skulle vilja testa med en kawwa,men det blir väl inte förens nästa år