Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: KFX 450 Problem  (lĂ€st 1071 gĂ„nger)

Utloggad Narmasilℱ

KFX 450 Problem
« skrivet: 21 oktober 2009 kl. 21:35:36 »
Kompisens KFX 450R 2008 har blivit knÀpp, den Àr vÀgreggad och han har plockat bort KL boxen osv.

Den har fÄtt 13.5:1 kolv, Dubbla DMC pipor, Steg 2 kammar. PC5 + Autotune och den gÄr sÀmre Àn min original YFZ450R.

Hans ska ha cirkus 15hk mer Àn mig pÄ bakhjulen och vi har, vikten förare+maskin Àr ganska exakt lika. Han tar mig i starten varje gÄng och pÄ 3-4'ans vÀxel sÄ kör jag om.

Hans orkar inte ens varva ur 5'ans vÀxel. Varvet ökar saaaaakta, det lÄter nÀstan som motorn gÄr tungt.

Den har enormt vrid men över 5000 varv Àr den riiiktigt slö.


Han har plockat isÀr motorn och kollat cylinder osv idag och hittade inget fel.

Autotunen Àr instÀlld pÄ mellan AFR 12.2 och 12.5 sÄ den gÄr ganska fett sÄ det ska inte vara problem dÀr tycker jag.

NÄgon som har nÄn aning om vad det kan vara?

#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad EKWALLRACING

SV: KFX 450 Problem
« Svar #1 skrivet: 21 oktober 2009 kl. 21:47:50 »
I mina öron lÄter det som han har satt kammarna fel..

sÄ den blir stark och inte varvar..

Eller rÀttare sagt en kam eller 2st sitter 1-2 kugg fel..

Dettahar jag lyckats med pÄ en 990 KTM den va stark som satan men slö pÄ mellan till topp varv

Även pĂ„ Kawasakis 250f flyttade sig kamdreven sig pĂ„ axeln som vi trimmade..

SPONSRAR MIG SJÄLV!

Äger du fler Ă€n 5 bananer sĂ„ har du en kines!!

Utloggad Narmasilℱ

SV: KFX 450 Problem
« Svar #2 skrivet: 21 oktober 2009 kl. 23:06:21 »
han hade tydligen kollat pÄ det nu och det verkade som att en av kammarna lÄg ett hack fel, jag trodde ocksÄ det kunde vara nÄtt sÄnt. Dock nÀr han satte ihop det fick han ett konstigt ventilknack.... han skruvar just nu sÄ vi fÄr vÀl se vad det Àr :)
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad ZyvoX

SV: KFX 450 Problem
« Svar #3 skrivet: 22 oktober 2009 kl. 13:14:40 »
MÄste han inte stÀlla ventilerna igen nÀr han Àndra en kam?
Raptor 660 05 - Kör just nu
SMC CBW 250 07 - SĂ„ld!

Utloggad Fx2

SV: KFX 450 Problem
« Svar #4 skrivet: 22 oktober 2009 kl. 14:28:51 »
Nej, man behöver inte stÀlla ventilerna efter det. Har inget med det att göra.

Men jag tycker att ni ska kolla kamkedjan , jag tror att anledningen till att den hoppat en kugge Àr att kamkedjan Àr sÄ lÄng sÄ att strÀckaren inte nÄr ut till den. (kolla om spÀnnaren Àr i botten) . Och det knackande han hör nu Àr helt enkelt kedjan som rasslar. Bytte den pÄ kompisens kfx 450 efter inte allt för mÄnga timmar. (minns ej hur mÄnga timmar den gÄtt) .

Utloggad Narmasilℱ

SV: KFX 450 Problem
« Svar #5 skrivet: 22 oktober 2009 kl. 17:09:49 »
Jag var bara med och kollade nÀr han lyfte pÄ ventilkÄpan. Kedjan var spÀnd dÄ i alla fall, tror inte den har kuggat över utan snarare felmonterad frÄn start. Dock har han ju plockat isÀr hela skrotet nu, ska höra med han idag hur det gÄtt. Han har ju rivit isÀr hela motorn en gÄng och kollat men hittar inget fel. Ska nÀmna det med kedjan för han.

Hans har gÄtt typ 150 mil kanske? har inte sÄ stor koll. ingen aning om timmar
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

 


Online just nu.

160 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Mrlilje
Flest online idag: 184. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme