En atv kan aldrig konkurera ut en snöskoter. Inte ens med bandsats på. Köp en skoter för pengarna som bandsatsen kostar!
Skulle tro att det är för lite pulver i Linhai för driva bandsatsen. Kan tänka mej att dom är trögdrivna.
Citat från: "Tumult_79"En atv kan aldrig konkurera ut en snöskoter. Inte ens med bandsats på. Köp en skoter för pengarna som bandsatsen kostar!Beror väl lite på vad man skall konkurera med. Om det tex är varierande underlag (barmark och snö) så kommer nog ATV'n att "vinna". Och vad jag läst så kan en atv även "slå" skotern i att ta sig fram där skotern kör fast. OBS jag kan inte konfirmera detta då jag själv aldrig provat utan bara läst och hört.Men jag är sugen som fan på att köpa en bandsats men de e ju så jävulusikt dyra. Men.. Eftersom jag bara har 2WD kanske man kan dela ett sett med någon. Behöver ju bara bak och bygga skidor fram.
Citat från: "Hanen"Skulle tro att det är för lite pulver i Linhai för driva bandsatsen. Kan tänka mej att dom är trögdrivna.Jag är inte ute efter fart utan framkommlighet i snö. Och på låg växeln så okar garanterat en linhai. Vill kunna komma ut i skogen för att vinter fodra vilt samt göra "stigar".