skillnaden i försäkringskostnaden anser jag iaf försummbar jag tycker att det blir ett helt annat användnings område.Och man slipper kolla över axeln helatiden när man är på vägen.Sen som jag ser det Om du kör på väg och ngt händer så åker du åt h-vete om du inte har vägreggat.Men självklart så kan det ju vara värt risken för en del som bor i skogen kanske.Men inte för mig som bor i ett sammhälle.Det är ju så att du åker dit mindre att köra vägreggat i skogen än oreggat på väg
Citat från: ironman skrivet 19 oktober 2009 kl. 16:47:55skillnaden i försäkringskostnaden anser jag iaf försummbar jag tycker att det blir ett helt annat användnings område.Och man slipper kolla över axeln helatiden när man är på vägen.Sen som jag ser det Om du kör på väg och ngt händer så åker du åt h-vete om du inte har vägreggat.Men självklart så kan det ju vara värt risken för en del som bor i skogen kanske.Men inte för mig som bor i ett sammhälle.Det är ju så att du åker dit mindre att köra vägreggat i skogen än oreggat på väg när jag körde min terräng reggade kingquad 700 så frågade jag just om det. hadde helförsäkring på den och skulle jag krocka inne i centrala stockholm tex så täcker försäkringen det precis som en väg reggad
Vissa använder faktiskt inte sina maskiner på väg ALLS, så eventuella risker med det där är ju alltså helt oviktigt....och om man nu kör med en vägreggad maskin på väg... med tillkopplad skogsvagn... hur lagligt är det då?