Men på nya bilar har man ju vagnskadeförsäkring i 3 år genom firman man köper ifrån och därför har man bara halvförsäkring men är de samma sak på fyrhjulingar?
Ett exempel bara ang hel eller halvförsäkring. Folksam har en självrisk på 6000 eller 12000 (beroende på vad du väljer )på vagnskadeförsäkring om du är över 24 år, är du under 24 så lägger de på en tusing till. För den pengen så får man en del plast mm skulle jag tro.
Citat från: Miko skrivet 15 oktober 2009 kl. 11:17:55Ett exempel bara ang hel eller halvförsäkring. Folksam har en självrisk på 6000 eller 12000 (beroende på vad du väljer )på vagnskadeförsäkring om du är över 24 år, är du under 24 så lägger de på en tusing till. För den pengen så får man en del plast mm skulle jag tro. Jag vet inte riktigt var du nöp de siffrorna någonstans, men min billigaste självrisk är 1500 och den dyraste är 3500 och ersättningen är upp till 100% av värdet då med eventuellt avdrag för oaktsamhet/vållande... jodå, Folksam EDIT: Och självklart, Ålder, försäkringsobjekt, geografiskt område gör ju att det skiljer en hel del.
Citat från: Umbert skrivet 15 oktober 2009 kl. 12:29:19Citat från: Miko skrivet 15 oktober 2009 kl. 11:17:55Ett exempel bara ang hel eller halvförsäkring. Folksam har en självrisk på 6000 eller 12000 (beroende på vad du väljer )på vagnskadeförsäkring om du är över 24 år, är du under 24 så lägger de på en tusing till. För den pengen så får man en del plast mm skulle jag tro. Jag vet inte riktigt var du nöp de siffrorna någonstans, men min billigaste självrisk är 1500 och den dyraste är 3500 och ersättningen är upp till 100% av värdet då med eventuellt avdrag för oaktsamhet/vållande... jodå, Folksam EDIT: Och självklart, Ålder, försäkringsobjekt, geografiskt område gör ju att det skiljer en hel del. Siffrorna är tagna direkt från Folksams sida --->http://www.folksam.se/forsakringar/mc/tungmc/1.6154 Låter som du inte har vagnskada i din försäkring, då är högsta självrisken 3000kr vid stöld.