Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Nya dinli upplägget  (läst 1712 gånger)

Utloggad Onlyhenke

Nya dinli upplägget
« skrivet: 11 oktober 2009 kl. 19:44:00 »
Det blev ju kanon nya dinli dinliupplägget Rickard
borde standardiseras på alla märken till och med säljes och köpes specifikt för varje märke.
Blir lättare att sortera och hitta det man vill ha om man är ute efter delar tex dinli.
borde även ligga en typ av "att tänka på vid köp av en dinli" eller liknande

Då blir forumet standardiserat på alla märken och det blir lätt att hitta för och nackdelar för varje märke.

vad sägs om det

startade denna tråd för att slippa skriva sönder trådarna i dinli delen

/henrik
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad simonarvestrand

SV: Nya dinli upplägget
« Svar #1 skrivet: 11 oktober 2009 kl. 19:54:52 »
Spinner vidare lite på det du säger Henke.

2 st kategorier som man skulle kunna ha för alla märken

1. Vad ska jag tänka på vid köp av en
2. Hur och vad och hur ofta servas  denna maskin.
-------== CF 500 Allroad ITP Wide ==----------
----------{ Till Salu }--------------
--== Honda Accord Type-S -08 ==--

Utloggad Rickard Marklund

SV: Nya dinli upplägget
« Svar #2 skrivet: 11 oktober 2009 kl. 20:06:00 »
Det blev ju kanon nya dinli dinliupplägget Rickard
borde standardiseras på alla märken till och med säljes och köpes specifikt för varje märke.
Blir lättare att sortera och hitta det man vill ha om man är ute efter delar tex dinli.
borde även ligga en typ av "att tänka på vid köp av en dinli" eller liknande

Då blir forumet standardiserat på alla märken och det blir lätt att hitta för och nackdelar för varje märke.

vad sägs om det

startade denna tråd för att slippa skriva sönder trådarna i dinli delen

/henrik
Det blir mycke jobb att lägga till tavlor i alla märkesspecifika...

Men bortsett från det så vill jag gärna köra enbart Dinli på detta sätt en stund, en av de vanligaste klagomålen jag får på mina forum är att det upplevs krångligt med undertavlor, och att det kan vara svårt att hitta den info man söker när man är ny.

Själv tycker jag att upplägget med undertavlor ger en logisk uppdelning som liknar logiken i en PC:s utforskare och dess mapphierarki.

Men som sagt, jag vill gärna ge detta lite mer tid innan jag inför det på alla tavlor.

Jag tror nog att en undertavla med "Kända fel och brister", med ett antal klistrade trådar med de aktuellaste/allvarligaste bristerna kan vara bra, och att man sedan lämnar öppet för andra fel och brister i allmänna inlägg nedanför.
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Pson™

SV: Nya dinli upplägget
« Svar #3 skrivet: 24 oktober 2009 kl. 21:52:23 »
Det va bra det du gjorde med nya dinli uppläget. Men jag tycker det att det fortfarande är mycket skitsnack å offtopic i dinlitrådarna. Har ingen dinli själv men det är inte nån rolig läsning när mycket av en del trådar är skitsnack.
Can Am Renegade 800R Xxc
      Styrhöjare
      Bighorn 27"

Utloggad Ironman

  • Mest grejer när man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1260
  • Totalt antal gillanden: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
    • PITEÅ STÖTDÄMPARSERVICE
SV: Nya dinli upplägget
« Svar #4 skrivet: 24 oktober 2009 kl. 22:25:05 »
Huvudet på spiken ()p ()p ()p
Precis vad vi dinli ägare tyckt i flera År men nu har det tycker då jag sedan dessa trådar skapades blivit en ordentlig uppryckning till det bättre (läs sedan 10 Oktober 2009 kl. 23:47:34 )då denna tråd skapades http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=24971.0
Då vi Dinli ägare började skriva om de fel och brister som finns och ofta likvärdiga med många andra märkens problem :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad Pson™

SV: Nya dinli upplägget
« Svar #5 skrivet: 24 oktober 2009 kl. 22:59:07 »
Håller med dig. Jag har ett intersse av fyrhjulingar ovavset om dom driver på 2 4 eller 6 hjul eller om dom kostar 50 eller 150 tusen eller har namn man inte kan uttala. Billiga maskiner är billiga av en anledning dom har sparat in på kostnaden nånstans, klart dom går sönder men det gör betydligt mer påkostade oxå, klart det går å göra en maskin osårbar men det skulle bli till sånna priser att ingen skulle köpa dom. Jag vill hjälpa dom med samma intresse som jag har, det är klart att jag kan ha fel ibland oxå men jag försöker iaf.Meni endel trådar går det inte, för att några som vet bäst å ha dyr maskin inte kan ta att vi med billig maskin kan ha roligt med dom oxå å att dom många gånger fungerar bra å kan mäta sig med Kvalitets maskin. Sen att endel ängnar sig att hämnas på dom med kvalitetsmaskiner är ju bara tramsigt, det kan ni ängna er åt hemma i sandlådan med era jämnåriga. Å jag börjar tröttna på att några ska förstöra ett förövrigt jävligt bra Forum med en massa offtopic å skitsnack.
Can Am Renegade 800R Xxc
      Styrhöjare
      Bighorn 27"

Utloggad Ironman

  • Mest grejer när man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1260
  • Totalt antal gillanden: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
    • PITEÅ STÖTDÄMPARSERVICE
SV: Nya dinli upplägget
« Svar #6 skrivet: 24 oktober 2009 kl. 23:11:38 »
 ()p
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad Mickev

SV: Nya dinli upplägget
« Svar #7 skrivet: 25 oktober 2009 kl. 08:01:54 »
Nu har jag inte följt Dinli avdelningen speciellt mycket och kan inte uttala mig om skitsnacket ni pratar om. Visst undertavlor/uppdelningar kan ibland vara bra.... men man ska akta sig för att göra för många då de ofta kan tendera att istället bli rörigt och faktiskt kännas som att vissa avdelningar dör... vilket i sin tur gör att besökare kan tappa intresset.

tex simonarvestrands förslag behöver inte ha 2 mappar. För service grejerna är ju nått som är bra att veta vid köp av en maskin, Varför krångla till nått enkelt? blir ju bara extra arbete.

Rickard gör ett bra jobb med forumet... jobba inte ut dig utan fortsätta hålla arbetet på en "rolig" nivå.
---~----~----~----~----
-:Polaris Sportsman 500 Touring -08:-

 


Online just nu.

158 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 203. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme