Lite velig just nu...Ska jag försöka montera min "clas olsson" variant av vinsch eller passa på att köpa en XT15 när de nu är specialpris?Kommer jag bli besviken med en lågprisvinsch eller rent av en falsk trygghet då det verkligen behövs så funkar den ej?? Hur dåliga är dom billiga?
Får den plats i renegade?hur ser styrningen ut på era?
Herrejävlar! Just nu är mitt största bekymmer förutom vilken vinsch jag skall ha, det att jag inte kan välja modell på snöplog. Ska jag ta Warn raka eller cyklonblad eller ska man kanske satsa på Can Ams cyclonblad...?Enligt Patte på gooffroad.se så verkar det som att vissa inte riktigt vill svara på huruvida fästena på Can Am och Warn är samma eller inte.Jag behöver ju ett fäste för plogen till Renegaden, men eftersom jag vill kunna använda elektrisk plogvinkling så måste man ju veta om det fungerar med Can Ams cyklonblad och som det verkar så är det kanske säkrast att köpa Warn som det ser ut idag.Nu äre god natt och sov gott, så god natt och sov gott!
Men hallå, vänta här nu va...?Inte fan väger väl den elektriska plogvinkelgrejen 20 pannor...?Om det stämmer att den nya Pro vantage plogen väger runt 60 kilo och styrningen 20 kg så undra fan att det blir tungt framtill i så fall.......fast det är ju klart, hur avancerat ombyggande krävs för att få det att fungera...?Det kanske är värt att ha en lite lättare Can Am cyclone plog än warns motsvarighet och spara vikt, för att sen drämma dit den där plogvinklingen...än att köra warn rakt igenom...?Snart blir ju allting så tungt för maskinen så det blir bättre om man köper en Lundbergare..... Kanske blir till och köpa Can Ams cyklon plog tillsammans med deras snikvinkelsystem med en spak vardera på höger och vänster sida om maskinen...?