Yo!Hörru, kan inte du skicka en bild åt mig på hur din maskin ser ut med däcken på....?Kollade upp dina däck men det fanns också ett paket med 12-12 också....Hur fort kan du köra landsväg med dina däck innan det börjar vobbla/vibrera om det nu gör det...?Måste säga att det var grymt läckert, men däcken går på sina tusenlappar, sen ska man ha fälgarna också...
Är man orolig för att skita ner sig så är inte Renegaden en maskin att fundera på....läs nu meningen igen, och hitta betydelse två.
Citat från: Hydro skrivet 11 oktober 2009 kl. 17:21:08Är man orolig för att skita ner sig så är inte Renegaden en maskin att fundera på....läs nu meningen igen, och hitta betydelse två. Nja, jag har ju sett Renegades på nätet vars ägare i princip körde dom nedför ett stup och rakt ner i ett grishål. Men jag har inga ambitioner att göra så.Jag är ute efter en pärla, en BEST, ett objekt som har bra framkomlighet om jag behöver det, samtidigt som jag jagar någotsånär komfort vid landsvägskörning.Varför jag köpte min maskin är för att den duger gott till att ragga med på sommaren, känna friheten, damma iväg till nåt mer otillgängligt ställe om man så vill.Jag vill att maskinen ska vara så komplett att jag kan ha nöje av den samtidigt som den kanske används till visst arbete såsom köra ved (har själv bergvärme dock) eller om man vill ha snöplog osv på den.Sen var Renegaden den egentligen enda maskinen med bra prestanda och som är snygg på landsväg.Hade jag velat ha en gubbtraktor så hade jag lika gärna kunnat köpa en Outlander eller liknande.Så ja, jag vill ha allt ovanstående men utan skiten.Åker jag ut i skogen med en maskin som visats på bilderna tidigare med feta däcken Allan, då är jag givetvis helt på det klara med att nu blir man skitig, men då är jag också beredd att ta det!
Hej igen.Ja ang. vinklingen på styrrullarna det går nog att vinkla dom lite,men tror inte det har så stor betydelse.Se också att detta fäste är betydligt kraftigare och m.fler infästningar än Gooffroads fäste.Däcken är ITP Mudlite XTR 27x9-14 fr, och 27X11-14 bakOk däck - smidig storlek i alla terräng + slitstärkaEtt minus dock, trots balanseringssand i fram däcken är detobalans, tror det vill gå åt mycke bly för att få det bra!(GBC Gator däcken är inte slitstärka men ok grepp, -små i storlekerna enl. min bror)