Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Avslutar mitt konto  (lĂ€st 1924 gĂ„nger)

Utloggad gurra-g

Avslutar mitt konto
« skrivet: 9 oktober 2009 kl. 23:32:12 »
Jag avslutar mitt konto hÀr pÄ Atvforum.
Jag tycker det Àr ett bra forum, men ibland sÄ
undrar man ju.  :hmmm:

Skit samma, det var kul sÄ lÀnge det varade.
Dinli fÄr Àver.

Utloggad Onlyhenke

SV: Avslutar mitt konto
« Svar #1 skrivet: 9 oktober 2009 kl. 23:43:40 »
Jag avslutar mitt konto hÀr pÄ Atvforum.
Jag tycker det Àr ett bra forum, men ibland sÄ
undrar man ju.  :hmmm:

Skit samma, det var kul sÄ lÀnge det varade.

TrÄkigt om du lÀmnar in, vad kan det vara som gör att du tar till sÄ drastiska ÄtgÀrder?

Nu tycker jag att det börjar spÄra ur pÄ mÄnga stÀllen i forumet. och det Àr onödigt om folk hoppar av pga detta.

Du tillhör ju ÀndÄ det etablerade gardet pÄ detta forum, och vi har ju sett en del skit hÀr och Àr van, sÄ nÄgot vÀrre mÄste ju ha hÀnt?
TrÄkigt iaf

Henke
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad Fritzen

SV: Avslutar mitt konto
« Svar #2 skrivet: 9 oktober 2009 kl. 23:53:18 »
Inget forum Àr perfekt men jag har inte hittat nÄgot som Àr bÀttre
som har denna bredd av mÀrken och mÀnniskor.
Har dock hittat andra forum dÀr inbördes beundran rÄder men de kan ju ocksÄ vara bra för vissa.
Alla forum har ju sina för och nackdelar..


Kör Kymco MXU 500 -08 (Ganska nöjd Àn sÄ lÀnge)

Utloggad Martin

SV: Avslutar mitt konto
« Svar #3 skrivet: 10 oktober 2009 kl. 01:05:36 »
Jag kan förstÄ ditt beslut men hoppas du bara tar en paus och kommer tillbaka snart.

Utloggad Hydro

SV: Avslutar mitt konto
« Svar #4 skrivet: 10 oktober 2009 kl. 08:12:44 »
Jag hÄller med Martin.
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Rickard Marklund

SV: Avslutar mitt konto
« Svar #5 skrivet: 10 oktober 2009 kl. 08:57:37 »
Jag hÄller med de övriga.
Även om du Gurra-g har fĂ„tt kritik i Dinlidelen av forumet sĂ„ hoppas jag att du blir kvar, lĂ„t DinligĂ€nget hĂ„llas, och koncentrera dig i stĂ€llet pĂ„ avdelningar i forumet dĂ€r du kan fortsĂ€tta att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter utan att bli pĂ„hoppad som du blivit i Dinlidelen.

För övrigt sÄ stÀnger jag av Highsider i ytterligare en vecka efter hans senaste personangrepp pÄ dig.

Hoppas Highsider bÀttrar sig sen, och att du blir kvar, ni har bÄda mycket att tillföra forumet.

/Rickard
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijÀgare" www.energibutiken.se
Driver offerttjÀnst för vÀrmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad Dar'Xol

SV: Avslutar mitt konto
« Svar #6 skrivet: 10 oktober 2009 kl. 15:42:47 »
TrÄkigt om folk hoppar av hÀr..... :-\
Arctic Cat Mud Pro 700 LTD -13, full armor, 2"s höjning, kylaruppflyttning, Arctic Cat 3000 fram, warn 2500 bak, LED-belysning, handskydd o vÀrmare m.m...
Arctic Cat F1100SP Turbo RR SplitPaint -13 Arctic Cat BearCat 570 XT -12
Dodge Durango SLT Magnum 5.9l -99 33" Mudders, höjd 5"  m.m..
Audi A6 2.6 Avant Quattro -97
Audi A6 2.4 Quattro -08
Arctic Cat M800 SP -12 (bortbytt)
Arctic Cat 650 H1 -08 (bortbytt)
Quinqgi Classic 2wd, 200cc -08 (sÄld

Utloggad joeychandlerson

SV: Avslutar mitt konto
« Svar #7 skrivet: 10 oktober 2009 kl. 17:41:30 »
Rickard:

Vi ska inte dela upp oss i olika lÀger. Det Àr nÀr en mÀnniska börjar se en annan grupp av mÀnniskor som "de andra" som det börjar bli riktigt illa. Det finns inget "DinligÀng" - bara enstaka personer som gjort fel och som kör Dinli.

Om vi ska ta Highsider t ex sÄ har han gjort fel men han har Àven fÄtt ta personangrepp sjÀlv efter det. Samtidigt har han tillfört mycket kunskap som inte ska tas frÄn honom. Om alla kan hÄlla sig frÄn personangrepp Àven nÀr de blivit utsatta sÄ dör fenomet snart ut.

Men nÀr du skriver hÀr ovan lÄter det som Gurra-g blivit pÄhoppad inne pÄ Dinlidelen av det sk "DinligÀnget".. dÄ blir iaf jag verkligt illamÄende.. vad ska hÀnda sen ifall alla andra mÀrken tror att vi som kör Dinli Àr ett "DinligÀng" med speciella egenskaper - t ex att vi hoppar pÄ folk som kör andra mÀrken. Vad Àr nÀsta negativa egenskap som vi ska antas vara kapabla till?

DÄ Àr det mycket bÀttre att sÀga till Gurra att skriva sÄ mycket han orkar i Dinlidelen sÄ vi kan kÀnna att forumets avdelningar Àr fritt för alla.

Om vi kan isolera vad enskilda personer gör för fel och lÄta dem stÄ för det sÄ Àr det riktigt att göra. Om vi ska dra med en hel grupp av personer som rÄkar köra samma mÀrke som en person som gjort fel - sÄ har vi ett jÀvligt stort problem pÄ halsen allihop hÀrinne tillslut - oavsett mÀrke.

Vad förenar oss alla?
Svar: Vi kör quad/atv eller annat kul pÄ hjul.

Spelar det roll vad för mÀrke vi kör?
Svar: Inte det minsta.

Vad Àr forumets syfte?
Svar: HjÀlpa varandra.


"We are all one"


Mvh Joe

Dinli 450 SS -08 SĂ„ld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 SĂ„ld

Smc 250 - 08 SĂ„ld

Ps Moto 200 - 08 SĂ„ld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 SĂ„lda

Utloggad Rickard Marklund

SV: Avslutar mitt konto
« Svar #8 skrivet: 10 oktober 2009 kl. 18:10:15 »
Jag hÄller helt med dig "joey", min mening har aldrig varit att dela upp forumet i delar, eller försöka skapa "gÀng".
Det jag menar Àr att gurra-g kanske inte behöver utmana de som lessnat pÄ hans inlÀgg i Dinlidelen av forumet, och dÄ menar jag frÀmst att han skall vara saklig, och inte skriva nÄt som han inte sÀkert vet stÀmmer (Som t.ex. att det kanske Àr samma problem med kedjan pÄ 450 som pÄ 700 - om han inte vet...) , bÀttre att lÄta bli att varna om man inte vet att man har pÄ fötterna - om man vet att det irriterar de som verkligen vet.

Som alltid nÀr det "brÄkas" i ett forum Àr det ett fÄtal personer som agerar, men vÀldigt mÄnga blir pÄverkade, och jag accepterar absolut inte den typ av personangrepp som Highsider gjorde mot gurra-g, oavsett om gurras inlÀgg var sakligt eller ej.
Att kritisera andras inlÀgg Àr helt ok, men att börja ösa galla över den person som skrivit löser ju inte sakfrÄgan - vem som har rÀtt och vem som har fel (de gÄnger den saken gÄr att lösa)

Att varna, kritisera eller debattera Àr ju en stor del av diskussionen i ett öppet forum som detta, och det skall naturligvis inte upphöra, men jag kan hÄlla med de dinliÀgare som i viss mÄn tröttnat pÄ "dinlimobbingen" som vissa medlemmar hÄller pÄ med.

Min uppfattning (rÀtt eller fel) om gurra-g har dock aldrig varit annat Àn att han Àr en stor tillgÄng för forumet, och jag hoppas som sagt att han hÀnger kvar hÀr framöver.

/Rickard
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijÀgare" www.energibutiken.se
Driver offerttjÀnst för vÀrmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad joeychandlerson

SV: Avslutar mitt konto
« Svar #9 skrivet: 10 oktober 2009 kl. 21:19:14 »
Jag hÄller med dig ocksÄ Rickard. Jag tycker du Àr diplomatisk, och förstÄr att du inte vill dela upp forumet i lÀger och inte vill skapa nÄgra "gÀng".

Jag hÄller med om att Gurra-g inte behöver utmana i onödan och att vi alla ska vara sakliga och inte varna om mÀrken och modeller utan att presentera troliga fakta som kan bevisa saken.

Highsiders personangrepp var inte ok Àven om Gurra-g utmanade eller provocerade.

Begreppet "Dinlimobbing" tycker jag Àr en realitet men för den sakens skull ska inte mÀrket och modellen undanhÄllas befogad kritik. Vi som kör Dinli mÄste ocksÄ kunna stryka ett streck över det som hÀnt och gÄ vidare Àven fast vi fÄtt höra det ena och det andra under flera Ärs tid.

Mitt förslag Àr att vi klistrar kÀnda svagheter hos varje mÀrke och modell som vi alla sen kan diskutera i trÄdarna pÄ ett konstruktivt och seriöst sÀtt. AlltsÄ att vi försöker bygga vÄra pÄstÄenden pÄ ett sÄ vetenskapligt sÀtt som möjligt, med sÄ seriös fakta som möjligt. DÄ kanske vi kan fÄ bort problemen ur de andra trÄdarna och rikta in oss pÄ att hjÀlpa varann lösa problem och ha det trevligt i dem.

Även om jag inte följt Gurra-g:s inlĂ€gg sĂ„ hoppas jag att han Ă„terkommer och kan bara se en tillgĂ„ng med honom hĂ€r inne.

Mvh Joe

Dinli 450 SS -08 SĂ„ld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 SĂ„ld

Smc 250 - 08 SĂ„ld

Ps Moto 200 - 08 SĂ„ld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 SĂ„lda

 


Online just nu.

156 gÀster, 4 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, Mattismarkus, JanneVTR, Colemanrz,
Flest online idag: 200. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: JassĂ„? PĂ„ vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjĂ€lper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla pĂ„ testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sĂ€nker vĂ€rmen dĂ€r det Ă€r monterat. Nackdel, det som Ă€r lindat rostar bort jĂ€vligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man anvĂ€nda avgasbandage pĂ„ hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött pĂ„ detta jĂ€vla vĂ€dret nu,om det Ă€ndĂ„ kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! nĂ„gon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit mĂ„nga droppar pĂ„ 5 mĂ„nader... Bytt kopplings lamell och nu Ă€r det nĂ„got som klunkar inne i maskinen pĂ„ tomgĂ„ng
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig pĂ„ midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom hĂ„ller till pĂ„ Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i VĂ€rmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för pĂ„ lördag Ă€r det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme