Mackan_450: Det du säger är ett personangrepp på Highsider att påstå att han inte tillfört mer än dynga och är 15år. Han har tillfört mycket intressant ang motor och maskin för Dinliavdelningen men han måste lära sig att inte göra personangrepp och inte ge sig på folk personligen på fel sätt - liksom många andra här inne på forumet. Sen att vi som kör billigare maskin ska tåla mer för att den just är billigare är helt fel. Vi ska inte behöva tåla någon mobbing mot vare sig vårt märke eller personligen - lika lite som ni som kör dyrare märken ska behöva tåla det. Om alla kunde förstå att vi alla har ett gemensamt intresse - alltså motorer och att ha kul med dem - och försöka hjälpa varandra istället för att klaga på varandra och varandras märken så kunde vi ju ha ett riktigt seriöst forum. Ett forum som vi håller högt och värnar om pga av all kunskap och gemenskap som finns härinne.Jag tänker iaf hålla stilen tills forumet blir det forum det ska vara igen! Hoppas fler kan bestämma sig för det så är det snart fixat!Mvh Joe
Bra skrivet här Rickard. Jag köper var enda ord. Kanske kan vi klistra trådar om fel o brister på modeller i varje märkesavdelning och sedan komma fram eller åtminstone närma oss vilka fel som verkligen kan bevisas för respektive märken och modeller - med någon form av krav på vetenskaplig bevisning av kritiken eller iallafall att den är utformad som seriöst underbyggd kritik och är väl förankrad i verkligheten. Exempel.Dinli 450: Fel och brister:* Känsliga ventiler* Kamkedjor av dålig kvalité* Bussningar och leder i framvagn * BakhjulslagerOvanstående kan vara trådar för just Dinli 450. Sen är det upp till oss alla att bevisa att det stämmer eller inte. Själv har jag inte råkat ut för något av det än men håller koll på allt av ovanstående då jag tar det för en realitet att det är/kan vara svaga punkter.Edit: Tänkte igenom mitt inlägg och ett spindelledsbyte har jag råkat ut för av det ovanstående.Då håller vi kanske trådarna renare från onödig kritik av respektive märken.Mvh Joe
Rickard hade förslag på en slags köpguide på olika maskiner. Kan vi få igång den så hade det väl passat bäst att samla all info på den.En kort beskrivnig i början med data och specar. Sen kan medlemmar fylla på med diverse ris och ros. Hård moderering dock så det bara sparas relevant information typ som Bike http://www.bike.se/review/ eller MC-poolen http://www.mcpoolen.se/mc/ har. En kombination av det hade varit kanon.