har skaffat ett nytt projekt, en RZR plog.har ingen film snutt än på monteringen, men den görs framifrån och man behöver bara dra ut två sprintar så lossnar den, ska lägga upp ett klipp inom kort.Vill ha parallell lyft på bladet, då kan man ha strålkastare monterat utan att det lyser i himlen när man kör med bladet upphissat.Jag lyfte brorsan med lyften så ett blad borde inte vara några problem.lyft höjden är 55cm.och armarna är gjorda i 20x20 4k stål så det borde hålla för lite snö.[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Tu3DEdJAJ8I[/youtube]
Har funderat på att bygga en simplare och lättare modell av snöplog. Materialet skulle bestå av fyrkantig profil med fastsättning i dragkroken och framvagnen med bultar och muttrar eller snabbkopplin av något slag. Själva plogen ab 315mm segt pvc vattenrör som skulle kapas lite snätt för bättre effekt. Ett vässt flatjärn eller isstål skulle vara påbultat.
Jag hade problem med det på mitt till canam:en men jag flyttade bak hålet där sprinten sitter, ökade avståndet mellan rotationspunkten och sprinten så höll det .
Hej alla snögubbar!Jag plogar där det är grus som sommarunderlag, nån som vet var man kan hitta lite större släpskor eller nåt plastbelag till dom befintliga, har en warnplog.//
Ska köpa vinch sÃ¥ fort min lokala atv affär öppnar.. Fortsättning följer med att jag idag har byggt ett plogblad..(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)