Jag har provat både nya Polaris och Can Am och efter enbart en kort provkörning av polaris kan jag säga så här:Polaris är smalare över sadeln, kändes bättre för mig i alla fall.Framkomligheten är väl "erkänt bättre" på polaris, även om Can Am ryckt upp sig med en snabbare viscokoppling i år, har dock inte hunnit testa hur pass snabb den är ännu, min -07 (650) var dock så pass trög att maskinen hann gräva ned sig i snön innan man fick drivning på alla hjul.Det lilla jag sett idag på min Can Am (på en lerig åker) bådar dock gott, såg inte att något av framhjulen spann loss nämnvärt innan den drev på alla fyra.
Citat från: Hellberg skrivet 5 oktober 2009 kl. 19:50:29Visco-locken ni pratar om är det diffen i fram ??Jo, det är så att diffen spärras när ett framhjul slirar, men det är en stundsfördröjning innan den slår till. Och då kan det ju redan vara försent.Men som sagt, den funkar mycket bättre på dom nyare maskinerna.Jag skulle velat haft en manuell diff också, som Kawasaki har.Men risken med den är att, om man slår till den med fullt hjulspinn såkan hela diffpaketet gå i omloppsbana. Och btrf växling förresten. Can-am har ju ingen centrifugalkoppling,utan variatorn får fungera som det också. (som en snöskoter)På ATV:s med separat koppling så funkar växlandet mycket bättre.Så det är en konstruktionsfråga.
Visco-locken ni pratar om är det diffen i fram ??
Det finns ju även två tunga argument för Polaris, 4hjulsdriften och priset