Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Hur nöjda är ni med era Hisun/Hsun  (läst 6640 gånger)

Utloggad Olsson

Hur nöjda är ni med era Hisun/Hsun
« skrivet: 27 september 2009 kl. 20:05:59 »
Här kan ni skriva vad ni tycker om era Hisun/Hsun/Yamati maskiner.
Bra el dåligt mm
Så att det är lätt att hitta för dom som söker info om maskinerna.
Så de som söker info enbart slipper och leta bland alla inlägg som finns.
Försök att förklara bristerna eller vad ni tycker om maskinen i allmänhet på ett bra sätt.
Samt vad det är för maskin ni har Tex 400 4x4 -07.
Om ni har haft problem och vad det blev för åtgärd.
Inlägg typ kina kvalite´ ni skulle ha köpt ett känt märke istället undanbedes tacksamt.
De som letar info om maskinen vet nog redan att den är tillv i kina och att det finns kända märken att välja.
Mvh 
Drev Hisunimport förut

Utloggad bigrussian

SV: Hur nöjda är ni med era Hisun/Hsun
« Svar #1 skrivet: 27 september 2009 kl. 21:01:43 »
Då börjar väl jag då.
Jag äger en Hsun 350 sedan i våras. Den har gått ca 130 mil nu.
Jag är mycket nöjd med min maskin även om den har haft en del småfel.
De fel eller brister som uppstått och åtgärdats är:

1. Skruvar har inte dragits till ordentligt vid monteringen så man har fått dra åt bla. bakre hjulnav, bakhjulen, nerfbars, bakdrev,främre bromsok, plast, fettnipplar med mera.

2. Växelpedalens stag med kulleder har bytts ut till stadigare modell. (Original kullederna höll ca. 50 mil)

3. Bakgaffelns lager började glappa vid ca 60 mil. Jag bytte dem idag. (fick nya på garanti)

4. Original styrhandtagen (gummin) väldigt plastiga så man tappar lätt greppet. (Utbytta)

5 De första milen tyckte jag växellådan var trög och man kunde missa sexan ibland men det förekommer inte mer. Inbillar mig också att lådan har börjat "tjuta" på senare tid när man kör på låga varv men det kan ha funnits där redan från första början.

6. Kedjan verkar vara av dålig kvalitet, både kedja o drev rätt så nött redan.

Det som är positivt med maskinen är att Yamaha raptor 350 reservdelar passar. Både i motor och chassi.
Har inte haft några som helst problem med motorn, den går som klockan.

Efter att strypningarna plockats bort och ny cdi-box utan varvspärr och större framdrev införskaffats går maskinen helt ok. Kanske ingen asfaltsracer men kul leksak att köra på små grusvägar och stigar med.

Jag tycker man får mycket maskin för pengarna om man köper en hisun.  :headbang:
 
Åker kvalitets-copy-paste-maskin med stolthet :)

Utloggad IceMannen

SV: Hur nöjda är ni med era Hisun/Hsun
« Svar #2 skrivet: 27 september 2009 kl. 21:08:08 »
700 4x4 -06 -07... vet inte själv när de är tillverkad men den är reggad som en -08 uttagen -09
jag har haft lite små problem med min men jag tycker fortfarande (hittils) att de är en prisvärd maskin

1. Skruvar som suttit löst bara att dra åt... förutom tändstiftet de måste dom haft minst två mutter maskiner till :P

2. bromsledningen smälte Pga. dåligt justerad fotbroms... byte utav ledning, ok och en justering

3. ett par dåliga kontaktstycken, som t.ex. framdiffen kontakten va dåligt pressad... bara att pressa om :D
4. tror dock att jag har lite problem med CDIn nu så en ny sån sen är de på G den missar på högvarv

men jag har drygt lagt ut 3-4000 inkl sevice som jag dock har gjort själv men ändån
fortfarande drygt 100ksek billigare än orginalet :D
en bra nybörjar maskin är identisk med 700 grizzlyn till och med samma sprängskisser :P
annars en trevligt maskin
Hisun 700

Utloggad IceMannen

SV: Hur nöjda är ni med era Hisun/Hsun
« Svar #3 skrivet: 28 september 2009 kl. 20:39:55 »

4. tror dock att jag har lite problem med CDIn nu så en ny sån sen är de på G den missar på högvarv



det va ej CDIn utan de jorden till motorn den som sitter under luftburken som satt löst syntes genom att backväxel indikatorn blinkade väldigt svagt...
så jag satte dit en fjäderbricka sen så slutade den missa har dock inte provkört nån längre runda... men inget blinkade R  ()p
« Senast ändrad: 29 september 2009 kl. 19:33:34 av IceMannen »
Hisun 700

Utloggad egal

SV: Hur nöjda är ni med era Hisun/Hsun
« Svar #4 skrivet: 29 september 2009 kl. 19:02:10 »
jag har en hsun 400 den funkar som den ska förutom några skruvar som måste dras.Maskinen som helhet är godkänd men kanske lite för tung och inte lika smidig som sina japanska konkurrenter

Utloggad VOLVO TOMAS

SV: Hur nöjda är ni med era Hisun/Hsun
« Svar #5 skrivet: 24 oktober 2009 kl. 00:32:16 »
Jag har en hsun 700 den har funkat bra nu sista tiden. Men jag har haft problem med den innan det var dålig passform på plastdetaljer på den, och den glappade i styrningen, och när man bromsade så slog det jättemycket i den, (mer än normalt) fick byta bakdiffen på den, diffen 4wd la av på den och fick byta diffmotorn mm mm. Jag såg på min när jag bytte damask fram att dom nedre spindellederna börjar bli dåliga damasken på dom kryper ner så det kommer in skräp i dom och även styrledderna. är det fler som varit för det min har bara gått 80 mil.
« Senast ändrad: 31 oktober 2009 kl. 22:02:35 av VOLVO TOMAS »

Utloggad antabus

SV: Hur nöjda är ni med era Hisun/Hsun
« Svar #6 skrivet: 26 december 2009 kl. 22:32:20 »
Jag har haft en hisun/catvik 400cc 4x4 -06 som gått 92 mil som ja tack å lov ble å mä ()p.
under tiden ja ägde den ca:2 år körde ja ca:5 mil på den resten av tiden va den sönder >:(.
Det börja med att jag hadde en Loncin 250cc som var förjävla bra å alldrig krånglade, men  ja prova å dra ut en älgtjur en gång
å det var lite möe för den.
så ja bytte bort den mot en hisun som skrammla lite i ventilerna(bra pris tyckte ja)å det tänkte jag att det är ju lätt fixat ()p-.
Det första jag gjorde när ja kom hem med den var att köra ett lass skräp till stugan med den(ca:1/2mil), den blev slöare å slöare :(.
Vi rev ner topp å cyl å upptäckte att den läckte ut i vevhusventilationen :(.
Ju mer vi rev isär fanstyget desto värre ble dä, dä sluta med att vi hona ur å plana cyl å plana topp.
Vi bytte alla packningar kamkedja å kamdrev.
vi bytte även ventil vippor å kammen va helt slut så dä ble mä en ny.
Sen skruva vi ihop skiten å då börja förgasaren å strula så den skruva ja säkert isär å ihop 50 ggr innan den va te fixad.
Så försvan bromsarna i samma veva så det fanns inga :(veryangry):.
Ja sket i bromsarna för tillfället ja ville ju köra in motorn efter renoveringen så ja körde ca:4 mil på den sen dog den igen å då blev ja så förbannad så skiten fick stå tills ja sålde den för någon vecka sen å förlora en jävla massa pengar på den men det sket ja i för dä va riktig skit å ja va gla å bli å mä skiten å tur va dä för dom nya ägarna får renovera motorn igen.
Kammen ä helt slut igen mm fel, antagligen har en oljekanal till smörjningen av kammen varit igensatt.
Just nu letar ja effter en billig Loncin 250cc igen för det va fan en bra maskin å vi har ju fler atv:er i älglaget som vi kan dra älg mä så ja behöver ju ingen.
Så som ni förstår så kommer jag alldrig mer att köpa en hisun för det har varit den värsta skiten ja har haft å ja kan ju alldrig mer lita på en sådan maskin.

Mvh en mycket besviken hisun ägare :(.




Utloggad Martin

SV: Hur nöjda är ni med era Hisun/Hsun
« Svar #7 skrivet: 27 december 2009 kl. 06:18:11 »
fortfarande drygt 100ksek billigare än orginalet :D

Fick du den gratis  :o

Utloggad IceMannen

SV: Hur nöjda är ni med era Hisun/Hsun
« Svar #8 skrivet: 23 mars 2010 kl. 22:17:12 »
fortfarande drygt 100ksek billigare än orginalet :D

Fick du den gratis  :o

ne men vad jag vet så kostar en vägreggad grizzly 700 140kkr
Hisun 700

Mike The Bike

  • Gäst
Mike The Bike
Kända fel på din Hisun 500
« Svar #9 skrivet: 28 september 2018 kl. 14:01:11 »
Hej, har en Hisun 500 / 2013.
Har varit riktigt nöjd med den, plogat och kört timmer.
Nu har den vägrat att starta efter senaste vintern, har bara hostat igång några sekunder för att sen stanna?
Misstänker ett elfel, har gnista på stiftet och alla säkringar är hela.
Har någon nå tips på vad felet kan vara???
Hisun Micke..... :hmmm:
[/quote]

 


Online just nu.

173 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
L.L
Flest online idag: 192. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme