Jag funderade på att köpa en ny Goes,Letade lite på forumet och hittade rätt mycket negativt om den. Det blev en beg yamaha.Undra varför den här killen säljerhttp://www.blocket.se/dalarna/DINLI_Centhor_700_23827033.htm?ca=6&w=2
Mina upplevelser av "billigare" maskiner. jag hade en påse pengar att köpa nått kul för.Jag valde mellan en ny maskin eller en begagnad märkes maskin för samma pengar.Jag valde att köra på märkes maskinen.Min granne stod inför samma val. Han valde en ny maskin.Idag har jag kvar min maskin och han har bytt till en likadan. Varför? Medans jag var ute och körde stod hans på verkstad.
Citat från: nissesenap skrivet 29 september 2009 kl. 16:09:07Finns det inte risk nu att dom som frågar om tips när dom ska köpa maskin inte får dom tips man borde?? för man vill ju inte ha fler sånna här trådar.jag har sj en kina maskin men tröttna på den o köpte en ltz o jag anser att kinesen är en skit maskin, då borde jag väl skriva det om någon frågar om tex bad boy??jeje va bara lite tankar härifrån!ut o åka istället Men detta är ett av problemen. du skriver "anser att kinesen är en skit maskin" = alla kina maskiner. Har du haft en linahi eller goes? Dessa är kina maskiner. Dra inte ALLA maskiner över en kam. Jag har inget imot att folk uttalar sig om maskiner som de har erfarenhet av. Och det skall vara något med substans. inte bara "kinesen är en skit maskin". Denna typ av kommentar ger inte ett skit.. Skriver du tex "Jag har ägt en bad boy själv i en vecka. Under den tiden skar motorn 2 ggr och ramen rostade av samt att karndanförgasar vajern blev för kort". Då har man istället något som ger något. Nu vill jag inte att du tar detta personlig nisse utan jag bara använde det du skriv för att visa min poäng. Så jag vill på förväg be om ursäkt för att tog ditt mess då jag inte har en aning om vad/hur eller äns om du skrivit något tidigare om detta.
Finns det inte risk nu att dom som frågar om tips när dom ska köpa maskin inte får dom tips man borde?? för man vill ju inte ha fler sånna här trådar.jag har sj en kina maskin men tröttna på den o köpte en ltz o jag anser att kinesen är en skit maskin, då borde jag väl skriva det om någon frågar om tex bad boy??jeje va bara lite tankar härifrån!ut o åka istället
Citat från: Psy skrivet 30 september 2009 kl. 15:28:38Mina upplevelser av "billigare" maskiner. jag hade en påse pengar att köpa nått kul för.Jag valde mellan en ny maskin eller en begagnad märkes maskin för samma pengar.Jag valde att köra på märkes maskinen.Min granne stod inför samma val. Han valde en ny maskin.Idag har jag kvar min maskin och han har bytt till en likadan. Varför? Medans jag var ute och körde stod hans på verkstad.Denna information hade varit mycket bättre om du sa vilken "billig" maskin han köpt. Det kan faktiskt finnas "billigare" maskiner som fungerar hyfsat. för det är en viss skillnad på tex linhai och lifan. men båda räknas som billiga kina maskiner. Sedan känner jag även till tex CAN-AM maskiner som stått en hel del på verkstad med. som räknas som en märkes maskin. Finns till och med förare här som tröttnat så pass på dem att de bytt märke.
Citat från: Baxima skrivet 30 september 2009 kl. 14:10:41Jag funderade på att köpa en ny Goes,Letade lite på forumet och hittade rätt mycket negativt om den. Det blev en beg yamaha.Undra varför den här killen säljerhttp://www.blocket.se/dalarna/DINLI_Centhor_700_23827033.htm?ca=6&w=2 Det står i texten varför han säljer Mvh Joe
Men i slutändan ska man köpa det som känns rätt för en själv och inte stirra sig blind på nå forum trådar..