Herre jäklar vad roligt jag har haft det ikväll! Jag blev medbjuden av två hojåkare att köra lite grusväg, och det kan man ju inte tacka nej till Det började med att min bakbroms vägrade fungera, skit i det tänkte jag, jag får väl motorbromsa. Efter det så vägrade den att starta, men efter lite starthjälp av saaben så hoppade den igång När vi sedan hade kört i ca 10min så upptäckte jag att bakbromsen helt plötsligt hade börjat ligga på, med en illröd bromsskiva som följd, och kokande bromsvätska inne i oket.Samma mentalitet som innan löste även detta bekymmer, lossa nippeln och släppa ut övertrycket och sedan åka igen.Det faktum att regnet vräkte ned och det var mörkt gjorde saken bara mer roligt, iaf enligt motorcykelpojkarna. Jag vetti fan om regnet gjorde mig så glad Den sista sträckan vi skulle köra började med att vi fick bromsa för ett gäng vildsvin, inte panikbromsa men ändå lite grann. Efter några hundra meter var det dags igen, ett ensamt vildsvin som skuttade ut i vägen och nästan klippte den främsta motorcykeln. Då började det gro lite i skallen att det kanske var dags att dra ned lite på tempot med tanke på hur aktiva svinen var ikväll.Jag hann inte mer än att tänka den tanken när jag ser hojen framför mig göra en volt i luften och landa med ett brak i gruset. Hastigheten var väl runt 50-60km/h. Det här är ingen liten moped utan en offroadmaskin, typ dakar, på en bra bit över 200kg.Föraren klarade sig utan skador, hojen blev av med lite plast.Han hade kört på en kulting, som överlevde och sprang vidare.Nu är jag hemma, nyduschad och med en kall öl i handen. Fan vet om jag minns när jag hade så roligt sist.//Viljan
Jag och polarn tog en tur till stan idag på våra hyosunger och uträttade lite ärenden men när vi var på väg ut ur stan så blev polarn trängd i en rondell av en kärringjävel som inte såg ett skit, 50m längre fram i nästa rondell så körde en gubbjävel ut framför mig när jag var på väg ut ur rondellen. Jag var halvvägs i rondellen när han körde ut och den fan såg mig hela tiden men verkade inte bry sig så hårt. Det är inte en jävel i Kalmar som kan köra i rondeller eller huvudtaget köra bil. Men som plåster på såren så åkte jag och köpte en uppsättning Douglas fälgar med maxxis puckar. Nu ser den betydligt trevligare ut
på maskin med nya sulor alltså.tråkit med fölk som inte kan visa hänsyn i trafiken, desvärre så kommer ju adrenalinet som ett skott ner till höger tumme sen....
Hej Alle,Jarvig her fra København - Har haft min Hyo 450 siden 2008 fra ny... Idag er den totalt modificeret.Jeg har ændret følgende;-CHILLY RACING bagsvinger og ca. 4-5kg. lettere.-CHILLY RACING Xtra brede a-arme/Rødlakeret og lettere.-Nyt plastic med Red Bull tema-CHILLY RACING forhøjet og lettere styrstamme-Nyt alu. Styr-Nye røde håndtag-Nerf bars / Lakeret Røde-MOOSE RACING styr pude-MOOSE RACING Rulle og tommel gas-ITP SS112, Sort og poleret fælge 10" med vejdæk. Specielle fordæk-POWERMADD Håndbeskyttere-QMAX Spacers 9 cm. bag-Beskyttere til affjedring for og bag-Lowering bag-Gearing. 15/38. Standard, 14/44-Skid plates-KTM Dobbelt potter-Lille let alu bagagebæger-RedBull Seat Cover. Jarvig Edition (fremstillet efter eget design i Portugal)-Streamline Styrdæmper
http://www.chillyracing.com/catalog/te-rapier-450-c-83_92.html
Ska du handla maraccas eller?