Citat från: atviggesund skrivet 24 september 2009 kl. 19:54:15Citat från: gurra-g skrivet 23 september 2009 kl. 19:17:31Det är en del som fått in vatten i växellådan, med följd attlagret till sekundären börjat låta. Då hörs det med avCVT:n.Ett tips är att dra upp avluftningen från växellådan så högt som möjligt, eftersom jag misstänker att det är genom backventilen på slangen som vattnet kommer.Borde inte vara sekundärlagret som låter tycker jag. När jag står still så med växel i så hörs inget men med neutral eller park så hörs ljudet och även när jag börjar köra Japp, så är det. Med växel i så står sekundären stillapå tomgång, men med neutral eller park i så snurrarden.
Citat från: gurra-g skrivet 23 september 2009 kl. 19:17:31Det är en del som fått in vatten i växellådan, med följd attlagret till sekundären börjat låta. Då hörs det med avCVT:n.Ett tips är att dra upp avluftningen från växellådan så högt som möjligt, eftersom jag misstänker att det är genom backventilen på slangen som vattnet kommer.Borde inte vara sekundärlagret som låter tycker jag. När jag står still så med växel i så hörs inget men med neutral eller park så hörs ljudet och även när jag börjar köra
Det är en del som fått in vatten i växellådan, med följd attlagret till sekundären börjat låta. Då hörs det med avCVT:n.Ett tips är att dra upp avluftningen från växellådan så högt som möjligt, eftersom jag misstänker att det är genom backventilen på slangen som vattnet kommer.
Tror inte du ska oroa dig ! Min har varit så sedan den var ny Dom jag känner med can-am låter lika!
Ca 45 sekunder in i klippet och framåt hörs det lite av ljudet. Har en bättre film där det hörs mycket bättre men har inte lagt upp den än
just det lyssna på gutten nu som är en vis gammal man
Det är mycket dreven i lådan som hörs också, ligg på en 50 km/h,och släpp av gasen lite så belastingen på kugghjulen minskarså minskar också oljudet.Men som sagt, det är inte ovanligt med vatten i lådan.Så flytta upp luftslangen. Min teori är att eftersom avluftningen sitter så lågt, och med enbackventil som inte funkar ett skit så drar den i sej vatten vid vadning.Tänk er själv, en varm växellåda som sänks ner i vattnet.Luften i lådan minskar i volym vid avkylningen, med följd att det sugs in vatten genom slangen. Och backventilen funkar nada.