måte erkänna att jag aldrig tänkt på om min maskin luktar 2-taktare eller inte. Men tror du inte att det delvis kan bero på att oljan kommer ut vid insuget och då suger i sig en del av oljerök/dimma?
Citat från: STENE skrivet 21 september 2009 kl. 13:59:42måte erkänna att jag aldrig tänkt på om min maskin luktar 2-taktare eller inte. Men tror du inte att det delvis kan bero på att oljan kommer ut vid insuget och då suger i sig en del av oljerök/dimma? Luktar inget speciellt bakom polarns Linhai vad jag kan komma ihåg, därav att jag kom att tänka på det när jag låg bakom sambon och sniffade. Har ett skumfilter som jag inte tvättat på ett tag och det kan väl vara någon olja i det, men inte så att jag tycker att det ska lukta olja när man ligger bakom maskinen. Kolvringarna tror jag inte det är för jag har kört den rätt fint och inga idiot gasningar när den är kall osv. Inbillar mig mer att det kan vara en ventiltätning som inte varit bra från början./Blizzter
Citat från: Blizzter skrivet 25 september 2009 kl. 20:52:38Citat från: STENE skrivet 21 september 2009 kl. 13:59:42måte erkänna att jag aldrig tänkt på om min maskin luktar 2-taktare eller inte. Men tror du inte att det delvis kan bero på att oljan kommer ut vid insuget och då suger i sig en del av oljerök/dimma? Luktar inget speciellt bakom polarns Linhai vad jag kan komma ihåg, därav att jag kom att tänka på det när jag låg bakom sambon och sniffade. Har ett skumfilter som jag inte tvättat på ett tag och det kan väl vara någon olja i det, men inte så att jag tycker att det ska lukta olja när man ligger bakom maskinen. Kolvringarna tror jag inte det är för jag har kört den rätt fint och inga idiot gasningar när den är kall osv. Inbillar mig mer att det kan vara en ventiltätning som inte varit bra från början./BlizzterDin teori låter helt klart mer trolig. Jag kan gå ut och starta upp mitt "monster" under lunchen så skall jag lukta på min. Den har ju gått ganska långt och hårt i mellanåt.
fan va jag saknar lukten på min gammla 2takts quad, vill ha 2takt igen...eller kanske går bra med linhai då med