Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Gas tumme  (lĂ€st 14118 gĂ„nger)

Utloggad Henka

Gas tumme
« skrivet: 14 september 2009 kl. 12:54:47 »
Hej jag har en Linhai 260 4x4 som jag kör mycket pÄ vÀg med men Àven en hel del i skogen. Jag har problem med att efter ett par mil sÄ fÄr jag kramp i tummen.
Fler som lider av detta? lösning? Ska man byta till motorcyckel gashantag? dessa Àr ju inte sÄ bra nÀr man kör i skogen har jag förstÄtt.

Utloggad 1234

SV: Gas tumme
« Svar #1 skrivet: 14 september 2009 kl. 16:12:38 »
kan fÄ det nÀr jag kör lÄngt ibland , typ 15mil eller mer om jag inte har nÄgra handskar vill sÀga. försvinner om du kör ofta, annars Àr det bara att ta pÄ vantar :)

Utloggad Motoya

SV: Gas tumme
« Svar #2 skrivet: 14 september 2009 kl. 16:22:19 »
Du vÀnjer dig, nu gÄr det bara utför!

Utloggad TAZℱ

SV: Gas tumme
« Svar #3 skrivet: 14 september 2009 kl. 16:34:59 »
som sagt du vÀnjer dig, kommer ihÄg första gÄngen jag körde fyrhjuling nÀr jag vara 6-7Är ojoj vad ont i tummen jag hade ;D
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad Rickard Marklund

SV: Gas tumme
« Svar #4 skrivet: 14 september 2009 kl. 16:55:41 »
Det Àr stor skillnad pÄ olika hjulingars gas, jag hade en linhai innan jag köpte Can Am:en, och jag hade samma problem, efter nÄgra kilometer blev det kramp i tummen.
Jag tror att gasreglaget pÄ just Linhai sitter sÄ lÄngt "ned" att det blir en knepig vinkel för den mÀnskliga lekamen.
Dessutom tror jag den gick lite tyngre, smÄ skillnader, men tydligen tillrÀckligt för att det skall bli för mycket.

Jag tror problemet skulle lösas av att pÄ nÄgot sÀtt flytta upp sjÀlva gasflÀrpen, kanske genom att bulta pÄ ett litet öra pÄ den befintliga flÀrpen sÄ att du inte behöver hÄlla tummen sÄ mycket nedÄt nÀr du kör.
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijÀgare" www.energibutiken.se
Driver offerttjÀnst för vÀrmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad Narmasilℱ

SV: Gas tumme
« Svar #5 skrivet: 14 september 2009 kl. 17:07:31 »
Var samma för mig med... dom första veckorna vĂ€rkte tummen ganska snart, men har aldrig haft problem efter det igen  :sunny:  AvrĂ„der Rullgas annars dĂ„ det inte Ă€r sĂ„ "pĂ„litligt" (lĂ€tt att rĂ„ka gasa av misstag av olika anledningar) Och visst Ă€r det skillnad pĂ„ tumgas och tumgas... Provade en dinli 350 eller nĂ„tt sĂ„nt och den hade ungefĂ€r dubbelt sĂ„ trög gas som min raptor har.

Prova Marklunds tips  ()p
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad simonarvestrand

SV: Gas tumme
« Svar #6 skrivet: 14 september 2009 kl. 18:25:46 »
de Àr vÀldig skillnad pÄ tumgasen pÄ min kines och min dinli har inte fÄtt nÄn krampkÀnning pÄ dinlin.
men om jag kör landsvÀg sÄ hÀnder det att jag anvÀnder handloven eller vad det nu kan heta.
-------== CF 500 Allroad ITP Wide ==----------
----------{ Till Salu }--------------
--== Honda Accord Type-S -08 ==--

Utloggad Henka

SV: Gas tumme
« Svar #7 skrivet: 15 september 2009 kl. 13:19:18 »
 :ATV: Ide'n att den sitter för lĂ„gt kan nog stĂ€mma. ska se om man kan göra nĂ„n enkel tillfĂ€llig lösning och pröva hur det kĂ€nns.
« Senast Ă€ndrad: 16 september 2009 kl. 07:37:46 av Henka »

Utloggad Ludwig

SV: Gas tumme
« Svar #8 skrivet: 6 augusti 2010 kl. 20:47:26 »
Har Àgt min raptor i 3 veckor nu, och har inte kommit överens med tumgasen Ànnu.
Det Àr inga problem att köra eller sÄ, men det kÀnns lite konstigt fastÀn jag Äker skoter
med tumgas.

Ger det inte bÀttre kÀnsla med rullgas? nÄgon som har provat bÄda?

/Janne

Utloggad Dag Otto

SV: Gas tumme
« Svar #9 skrivet: 6 augusti 2010 kl. 21:07:01 »
Jag körde tumgas i 3 dagar pÄ min första hjuling, bestÀllde rullgas efter 1 dag och bytte sÄ fort jag kunde.
Helt nöjd med rullgas sen dess.

Utloggad vespa

SV: Gas tumme
« Svar #10 skrivet: 6 augusti 2010 kl. 22:12:27 »
Jag har kört motorcykel i mÄnga Är, har ocksÄ kört cross pÄ bana (motion och leksyfte) och enduro i skogen och Àven testat lite trail och kan inte riktigt förstÄ varför det pÄ just fyrhjuling skulle vara sÄ viktigt att ha tumgas för att man skulle "rÄka" gasa fullt. Tumgasen var det första jag tog bort.

Utloggad CALLAHAN

SV: Gas tumme
« Svar #11 skrivet: 6 augusti 2010 kl. 23:02:24 »
Tyckte precis samma i början nÀr jag köpte min Raptor!
Men efter ha kört riktigt aktivt dÀr man mÄste durka mycket sÄ insÄg jag att rullgas var uteslutet.
Funkar helt underbart bara man vÀnjer sig. ()p
Can Am Outlander 1000 XTP max
Honda TRX 700xx SĂ„ld
Raptor 350 SĂ„ld

 


Online just nu.

168 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Bobbanhbg
Flest online idag: 226. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    Idag kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    Idag kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    Idag kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    Idag kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme