hej det är väl efi på den där alltså ingen förgasarmotor.är det efi så kan man inte ställa tomgången den är kalibrerad från fabrik och får inte under några omständighet ställas på.justermånen som finns på gasviren är enbart till för att ställa spelet i gashandtaget då det sitter en brytare där i som ska känna av om du får gashäng eller viren går av, det ska vara några mm spel på viren. så ta dän locket på gashandtaget och kolla så inte brytaren är i hop kan va det som är felet. kan bli alla möjliga fel om man justerat på viren så brytaren är aktiverad. lycka till.ni får rätta mig om jag har fel
vi har kontaktat åtrförsäljaren och han sa att det finns en form av spär om gasen skulle hänga sig så den dödar motorn, det var det som hade hänt när vi ställde om gasen:)
Citat från: cbw skrivet 12 september 2009 kl. 09:14:03vi har kontaktat åtrförsäljaren och han sa att det finns en form av spär om gasen skulle hänga sig så den dödar motorn, det var det som hade hänt när vi ställde om gasen:) hmmm det va ju det jag skrev i mitt inlägg tidigare.