Jag hade samma problem och det kanske är långsökt men på min Dinli var det bromsklossarna i bak som gick järn mot järn och jag trodde också att det var framdiffen men min lät bara illa när jag använde bakbromsen.Lycka till
Ja ungefär som en trasig kaffekvarn,och det kändes som hela hojen tuggade på något konstigt sätt.
Och det kan inte vara samma typ av oljud som på Can Am 800 när man bromsar (främst med fuktiga bromsskivor), det blir ett jävla bröl och man tror att nåt är allvarligt fel...Någon form av vibrationer på främre bromskivan/klossarna i Can Am-fallet, men kan ju vara samma fast bak på Dinlin?
Har du kollat på ngn annan maskin om det låter likaFör på min låter det så från bakre delen när man bromsa så att den typ blir lätt i baken då rasslar detLikadant på Blade 550 inDet tror jag isf att är normalt
ljud brukar fortplanta sig speciellt i drivlinor.kolla hjullager och plocka bort bromsbeläggen så har du ju eliminerat dessa saker som kan orsaka obehagliga ljud.Lycka till
Citat från: Onlyhenke skrivet 15 juni 2010 kl. 14:42:31ljud brukar fortplanta sig speciellt i drivlinor.kolla hjullager och plocka bort bromsbeläggen så har du ju eliminerat dessa saker som kan orsaka obehagliga ljud.Lycka tillHalvsvårt o testköra maskinen för o se om ljudet försvann utan bromsar.