Vad har ATV-center för regler angående trådar om olagligheter på forumuet?
jag TROR dock att det är lagligt att göra förändringar på sin hoj om man skall köra på bana och man sedan återställer den när man skall åka i trafiken.
Citat från: "STENE" jag TROR dock att det är lagligt att göra förändringar på sin hoj om man skall köra på bana och man sedan återställer den när man skall åka i trafiken. Då avsäger sej även försäkringbolaget allt ansvar då ditt fordon inte får framföras i tävlingssamanhang. Även dina personskador går ersättningslösa om något skulle inträffa. MEN en endagsförsäkring brukar gå att lösa på plats när det är "ban-dagar" och olika evenemang.Forumet ska användas med förnuft, direkta olagligheter som tex att råna en bank är ju knappast ATV-realterat, alltså hör det inte hit. Men förändringar och då mest förbättringar hör ju absolut hit, och där till kommer saker som borttagning av strypningar och diverse trimprylar. De som pysslar med detta är nog väl insatta i vilka lagar och regeler som gäller och vilka nackdelar detta drar med sej.
Jag tycker att det är till var o en att bestämma över sin maskin för det är nog ingen annan som betalar om det händer något var och en får sköta sej själv.