Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Köpa SMC 500 Wildcat Racing Edition  (läst 7664 gånger)

Utloggad Fishy

Köpa SMC 500 Wildcat Racing Edition
« skrivet: 29 augusti 2009 kl. 17:59:30 »
Tjena!

Har varit och provkört en SMC 500 Wildcat Racing Edition idag os eXtremebike i tingsryd. Riktigt jävla go maskin får jag väl påstå.

Nu är det som så att jag har aldrig ägt en Quad. Har lånat en från min systers kille och kört en dag med (en 250 härken kinamaskin). Är det något jag bör tänka på innan man slår till på en sådan eller är det bara att åka och handla? :> Några tips överhuvudtaget till en "förstaägare" ?

Finns det något annat märke eller någon annan modell man borde titta lite på innan man väljer en sådan här?

Mvh
><///*>
« Senast ändrad: 29 augusti 2009 kl. 18:15:38 av Fishy »
-[SMC 500 Wildcat Racing Edition]-

Utloggad pajjon

SV: Köpa SMC 500 Wildcat Racing Edition
« Svar #1 skrivet: 29 augusti 2009 kl. 19:09:29 »
Hej..  Jag har beställt en exakt sån som du testat, jag får det på tisdag eller onsdag  ;D  Det beror ju på vad du ska åka någonstans, jag åker bara landsväg och vill ha en som är sänkt och breddad precis som den är så då passar den mig väldigt bra, så du får tänka på vad du ska ha den till och vart du tänker åka, om du ska åka i skogen eller något sånt så ska du nog testa någon annan maskin, du får göra som jag gjorde att jag kollade vilka som skulle kunna vara intressant sen åkte jag och provkörde och det var tur för jag valde bort ett par modeller direkt. Jag återkommer när jag fått min och åkt ett tag så får vi se om jag blir nöjd med min.

Lycka till i allafal.

Tjena!

Har varit och provkört en SMC 500 Wildcat Racing Edition idag os eXtremebike i tingsryd. Riktigt jävla go maskin får jag väl påstå.

Nu är det som så att jag har aldrig ägt en Quad. Har lånat en från min systers kille och kört en dag med (en 250 härken kinamaskin). Är det något jag bör tänka på innan man slår till på en sådan eller är det bara att åka och handla? :> Några tips överhuvudtaget till en "förstaägare" ?

Finns det något annat märke eller någon annan modell man borde titta lite på innan man väljer en sådan här?

Mvh
><///*>

Utloggad Fishy

« Svar #2 skrivet: 29 augusti 2009 kl. 19:29:08 »
Jag hade väl faktiskt tänkt att använda min att köra med fram och tillbaka till jobbet. Sen blir det väl mest väg.

Sen tänkte jag väl att man kanske blir sugen på att åka lite "skog/grusväg". Så funderar på att köpa till lite mer "grusdäck" isf så bör det väl inte vara några större problem :>. Sen blir det nog också spikdäck till vintern så man kan leka på sjön när alla andra leker med bilarna på sjön :>

Men tror faktiskt att jag ska ringa min bankman på måndag, fixa ett lån på den och sen åker jag och handlar den på tisdag eller något (beroende på när jag slutar tidigt) :D:D:D

Utloggad pajjon

« Svar #3 skrivet: 29 augusti 2009 kl. 19:46:45 »
Du kanske ska satsa på en sån här, den har samma motor som den du testade....

http://www.lundbergshojochskoj.se/index.php?page=vehicles-detailedinfo&id=47

Jag hade väl faktiskt tänkt att använda min att köra med fram och tillbaka till jobbet. Sen blir det väl mest väg.

Sen tänkte jag väl att man kanske blir sugen på att åka lite "skog/grusväg". Så funderar på att köpa till lite mer "grusdäck" isf så bör det väl inte vara några större problem :>. Sen blir det nog också spikdäck till vintern så man kan leka på sjön när alla andra leker med bilarna på sjön :>

Men tror faktiskt att jag ska ringa min bankman på måndag, fixa ett lån på den och sen åker jag och handlar den på tisdag eller något (beroende på när jag slutar tidigt) :D :D:D
« Senast ändrad: 18 januari 2012 kl. 21:40:39 av Rickard Marklund »

Utloggad Fishy

« Svar #4 skrivet: 29 augusti 2009 kl. 21:49:51 »

För och nackdelar? Av vilken anledning ska jag välja en sådan Adly framför SMC'n? :> Anledningen till att jag vill ha en SMC 500 Wildcat Racing Edition är just för att den är sänkt, breddad och allt sådant från början. Slippa lägga massa pengar och tid på det liksom :>
« Senast ändrad: 19 januari 2012 kl. 11:57:06 av Rickard Marklund »

Utloggad pajjon

« Svar #5 skrivet: 30 augusti 2009 kl. 00:29:50 »
Tänkte eftersom du vill köra lite mer offroad än mig, jag kan säga att om du kör med grövre däck så är det lite jobbig på asfalt för dom låter väldigt mycket, men jag håller med dig för jag gillar Smc.n  ;D   Jag vill också ha den eftersom den är sänkt och breddad och har värre dämpare ( Bra väghållning ) och värre avgassystem ( Rostfritt race system :)

För och nackdelar? Av vilken anledning ska jag välja en sådan Adly framför SMC'n? :> Anledningen till att jag vill ha en SMC 500 Wildcat Racing Edition är just för att den är sänkt, breddad och allt sådant från början. Slippa lägga massa pengar och tid på det liksom :>
« Senast ändrad: 18 januari 2012 kl. 21:40:24 av Rickard Marklund »

Utloggad Fishy

« Svar #6 skrivet: 30 augusti 2009 kl. 11:11:49 »
Men som sagt så kommer det bli mestadels gata. Verkar finnas väldigt lite "grusvägar" och "offroad" ställen häromkring växjö tyvärr :< . Därför känns SMC'n som ett jävligt bra val. Sen som sagt, känner man att man vill köra lite grusväg någon dag så är det ju bara att slänga på grusdäck så tror jag nog allt att den funkar utan problem!

Tänkte eftersom du vill köra lite mer offroad än mig, jag kan säga att om du kör med grövre däck så är det lite jobbig på asfalt för dom låter väldigt mycket, men jag håller med dig för jag gillar Smc.n  ;D   Jag vill också ha den eftersom den är sänkt och breddad och har värre dämpare ( Bra väghållning ) och värre avgassystem ( Rostfritt race system :)

« Senast ändrad: 19 januari 2012 kl. 11:57:55 av Rickard Marklund »

Utloggad pajjon

« Svar #7 skrivet: 30 augusti 2009 kl. 14:13:27 »
Jag tror nog att Smc.n passar dig, du verkar ha samma inställning som mig så det blir nog kanon åt dig med, man kan ju så klart åka grusväg med original däcken också, det är ganska roligt att sladda lite i bland :) Hör gärna av dig och berätta vad det blev :)

Men som sagt så kommer det bli mestadels gata. Verkar finnas väldigt lite "grusvägar" och "offroad" ställen häromkring växjö tyvärr :< . Därför känns SMC'n som ett jävligt bra val. Sen som sagt, känner man att man vill köra lite grusväg någon dag så är det ju bara att slänga på grusdäck så tror jag nog allt att den funkar utan problem!

« Senast ändrad: 18 januari 2012 kl. 21:40:10 av Rickard Marklund »

Utloggad Fishy

« Svar #8 skrivet: 30 augusti 2009 kl. 17:56:03 »
Vad får du betala i försäkring på din? Eller det vet du inte ännu?  Om du vet, skriv gärna bolag, ålder och vart du bor så man har lite att jämföra med :P

Utloggad pajjon

« Svar #9 skrivet: 30 augusti 2009 kl. 18:29:25 »
Jag vet inte än vad försäkringen kostar, har inget reg.nr än så jag kan inte kolla det, men jag berättar sen när jag vet mer.

Vad får du betala i försäkring på din? Eller det vet du inte ännu?  Om du vet, skriv gärna bolag, ålder och vart du bor så man har lite att jämföra med :P

Utloggad Fishy

« Svar #10 skrivet: 30 augusti 2009 kl. 18:32:30 »
Jag vet inte än vad försäkringen kostar, har inget reg.nr än så jag kan inte kolla det, men jag berättar sen när jag vet mer.

Vad får du betala i försäkring på din? Eller det vet du inte ännu?  Om du vet, skriv gärna bolag, ålder och vart du bor så man har lite att jämföra med :P

Kollade nyss vad en Wildcat 500 skulle kosta på mig (och jag antar att det är samma pris eftersom det som skiljer dem åt till största del är däck, breddning och sänkning (om jag inte har helt fel för mig?)

Folksam:
Halvförsäkring helår: 2686:-   /  223:-/mån
Helförsäkring helår: 4180:-   /  348:-/mån

Ska väl tillägga att jag har 2 bilar försäkrade hos dem också.

Edit: Förresten så är jag Kille, 21år och bor i Växjö. Har haft körkort sedan jag fyllde 18 :>

Edit2: Någon som vet om man får skjutsa 1 pers på denna? Dvs, är den tillåten för 2 personer?
« Senast ändrad: 30 augusti 2009 kl. 19:53:49 av Fishy »

Utloggad pajjon

« Svar #11 skrivet: 30 augusti 2009 kl. 19:33:13 »
Jag har länsförsäkringar och jag har allt hos dom, 2 bilar, hus och även mina huslån så jag har bra rabatt men dom är ganska dyra på 4 hjulingar tror jag för min andra är väldigt dyr hos dom, men jag får se när jag fått min så ska jag kolla läget. Jag är i allafall mycket äldre än dig ( 39 ) och bor i sundsvall.

Vad får du betala i försäkring på din? Eller det vet du inte ännu?  Om du vet, skriv gärna bolag, ålder och vart du bor så man har lite att jämföra med :P

Kollade nyss vad en Wildcat 500 skulle kosta på mig (och jag antar att det är samma pris eftersom det som skiljer dem åt till största del är däck, breddning och sänkning (om jag inte har helt fel för mig?)

Folksam:
Halvförsäkring helår: 2686:-   /  223:-/mån
Helförsäkring helår: 4180:-   /  348:-/mån

Ska väl tillägga att jag har 2 bilar försäkrade hos dem också.

Edit: Förresten så är jag Kille, 21år och bor i Växjö. Har haft körkort sedan jag fyllde 18 :>

Edit2: Någon som vet om man får skjuta 1 pers på denna? Dvs, är den tillåten för 2 personer?

Online just nu.

127 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Roghjo⁰, Lunkish,
Flest online idag: 133. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonåring: hallå
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
  • Asterix: Laddning
    12 januari 2020 kl. 19:32:10
  • Smilewarp: Kan lägga till att bensin pumpen surrar vid tändning som normalt.
    9 januari 2020 kl. 13:29:37
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd