Kära IronmanSluta engagera dej mer i detta resonemang,,du har gått ut med en varning ang 700 på blocket,,vilket jag tror (vet) att du förstår dej på,,eftersom du arbetar med just Dinli från Dealy. Vill folk ändå köra huvet i väggen :banghead:å diskutera eller köpa en sådan trots varning så är det upp till dom om dom blir stående där utan garanti hjälp och få eventuellt problem med att få tag i reservdelar och dylikt . Som sagt snyggt av dej att gå ut och informera om detta.
Citat från: spoiled bitch skrivet 26 augusti 2009 kl. 23:14:58Kära IronmanSluta engagera dej mer i detta resonemang,,du har gått ut med en varning ang 700 på blocket,,vilket jag tror (vet) att du förstår dej på,,eftersom du arbetar med just Dinli från Dealy. Vill folk ändå köra huvet i väggen å diskutera eller köpa en sådan trots varning så är det upp till dom om dom blir stående där utan garanti hjälp och få eventuellt problem med att få tag i reservdelar och dylikt . Som sagt snyggt av dej att gå ut och informera om detta. Så alla som då köper Dresel gör bort sig menar du då Dessa är gråimport o Inte är tex en Kawa eller Yamaha? Kan inte du då göra klart VAD skillnaden är att Dealy säljer sin Dinli 700 o att Megagroup säljer Sin Dinli 700...Båda lämnar 3års garanti oberoende av varandra då dom Inte har Nåt att göra med varandra förutom att slåss om kunderna? Är väl klart som korvspad att Megagroup Inte vill ta garantijobben åt Dealy, eller hur?!? Hur skulle denna tråd sett ut ifall Power on Atv gått ut med "varningen" om att det finns andra på marknaden som säljer samma maskiner? Då kan ju Atvsweden oxå gå ut med att Dealy säljer sidoimporterade atver som kallas Goes 520 (cf moto) samt Goes 320 (aeon 300)....Inte ringer man väl till Dealy o begär garantidelar då man köpt en atv hos PoA i Västerås? Dom som handlat där ringer väl till dom direkt eller? Jag ringer ju inte till Atvsweden utan till min ÅF!Det är Alltid bra att varningar kommer fram på sånt här ställe, självklart! Däremot greppar jag ändå Inte varför man ska varna för Megagroups hjulingar mer än Dealys? Läser man igenom forumets olika märkesdelar så ligger ju Dealy sämre till hos konsumenterna än vad Dinlinmaskinen isig gör, då är det väl bra att man kan köpa Dinli 700 hos nån annan som inte Alls fått nån direkt dålig kritik + att man kan få en "bättre" rustad maskin för samma peng OCH samma generösa garanti som hos Dealy!//Janne
Kära IronmanSluta engagera dej mer i detta resonemang,,du har gått ut med en varning ang 700 på blocket,,vilket jag tror (vet) att du förstår dej på,,eftersom du arbetar med just Dinli från Dealy. Vill folk ändå köra huvet i väggen å diskutera eller köpa en sådan trots varning så är det upp till dom om dom blir stående där utan garanti hjälp och få eventuellt problem med att få tag i reservdelar och dylikt . Som sagt snyggt av dej att gå ut och informera om detta.
det är inte MTI:n som vi diskuterar här.. dom maskinerna som diskuteras är dom som tex tommys motor säljer. det är inte MTI utan dinli som han säljer. och ja det är skillnad.MTI säljs inte som DINLI utan som ett EGET märke, därför kan dealy inte hävda sin ensamrätt.dom maskinerna som tommy säljer säljs som DINLI. det är fel, där har dealy ensamrätt i sverige.och det är garanterat inte megagroup som säljer dessa maskiner som tex tommys motor säljerskulle det vara det så är ju det kontraktsbrott, dels mot dinli i taiwan som har kontrakt med Dealy och gett dom ensamrätten här i sverige, dels mot deras eget kontrakt gentemot tillverkare/distributör.precis som du skriver om dresel, det är också ett eget märke, det är ingen yamaha eller kawasakiså där kan dom inte heller hävda sin ensamrätt.
Delay Sweden AB har längre inget gilltigt avtal med Dinli taiwan! Megagroup AB Säljer Dinli 700 med 3års GARANTI och fullständigt reservdels sortiment! Sluta och snacka en massa skit ni som inte vet så mycket ang detta. Grå imoport??? ser ni inte i blockets annonserna att det står Dinli på maskinerna?? står också klart och tydligt 3års garanti. Dinli 700 från megagroup levereras helt enligt coc med 17" vägdäck på snygg alf fälg. Men man får till ett set däck för offroad bruk. Ironman som verkar vara en åf för dealy snackar ju för sin/dealys fördel förstår ju alla här inne på forumet. Är det något ni undrar över så ring Micke på Megagroup AB 036-120850
Vill bara tillägga att Megagroup AB även säljer reservdelar åt dinli som kommer från Dealy. För framtida inlägg bör ni tänka på att ni bara skadar ert eget rykte, INTE Megagroups!Man blir förvånad när man läser dessa inlägg, den/de som skriver oseriösa inlägg idiotförklarar bara sig SJÄLVA, inga vuxna människor eller seriösa företag lägger ner tid på sådant trams.